יו"ר ועדת השמות וחבר מועצת העיר, עידן למדן, פנה לשרת הפנים איילת שקד ולשרת התחבורה מירב מיכאלי בבקשה להסיר את שמו של רחבעם זאבי (גנדי) מהגשר על נתיבי איילון ולקרוא אותו על שם פרופ' נחמה ליבוביץ' ופרופ' ישעיהו ליבוביץ'.
1 צפייה בגלריה
גשר גנדי. ועדת השמות הממלכתית תחליט
גשר גנדי. ועדת השמות הממלכתית תחליט
גשר גנדי. ועדת השמות הממלכתית תחליט
(צילומים: הגשר, יריב כץ. מצדה זאבי וגנד"י ז"ל, ורדי כהנא)
קראו גם >>>>
"הגיע הזמן באופן מכובד אבל נחרץ להסיר את שמו של זאבי מהגשר ולהחליפו בדמויות אחרות, שפועלן ישקף את ההפך המוחלט מהמעשים וההתנהגויות שמיוחסים לו", אמר למדן. "הפרסומים אודות זאבי, שגובו בעדויות חזקות ומשכנעות, הופכים אותו, למרבה הצער, ללא ראוי להנצחה בזירה הציבורית. אם שמם של האחים ליבוביץ' ז"ל יתנוסס על הגשר תחתיו עוברים מאות אלפים בכל יום, יהיה זה מסר ערכי נפלא, שיכבד מאוד את עירנו. היא חוקרת מקרא נודעת ופורצת דרך, והוא מצפן מוסרי שאי אפשר לחלוק על אומץ לבו בהליכה נגד הזרם ועל יושרתו האינטלקטואלית".
בתו של רחבעם זאבי, מצדה זאבי, תושבת העיר מסרה בתגובה: "למדן מעולם, וגם עכשיו, לא נלחם להעלאת המודעות להטרדות בנשים. לפתע, אחרי 13 שנה של עשייה ציבורית, התעורר הלמדן, לטובת מניעיו המפלגתיים והפוליטיים ומנסה להילחם באבי, בתקווה להשיג כותרת ולקדם את ההכרה בו כנציג מרצ במועצת רמת השרון. נוסיף לזה שהבחירות למועצות מתקרבות, והמניעים מתבהרים.
"למדן, יש לך שם מחייב, ולפני שתעז לפתוח את פיך ולהלעיז על אבי, כדאי שתלמד מי באמת היה האדם שאתה ממהר להאשים ומה הייתה תרומתו לביטחון מדינת ישראל.
"קל להאשים אדם מת. קל ובזוי. זה אף נוגד את האתיקה של עיסוקך כעורך דין. אזכיר לך שמעמד האישה עשה דרך, אבל אי אפשר להפיל על אבי נורמות וסגנון ששייכים לתקופה ולא לאדם. אבי אינו נושא את דגל התקופה על כתפיו, והמהפכה שאנחנו בעיצומה לא צריכה להיות דרכך - צבועה, צדקנית ומרושעת".
ממשרד ראש הממשלה נמסר כי כדי לבקש שינוי שם של גשר, יש לפנות לוועדת השמות הממלכתית ואין צורך בהחלטה של מועצת העיר בעניין.
ובתוך כך, ועדת השמות העירונית ברמת השרון בראשות עידן למדן מקדמת גם את הנצחתם של שרי החינוך בעבר שולמית אלוני ז"ל ויוסי שריד. השניים מיועדים להנצחה בבתי הספר החדשים שיקומו בשכונת נווה גן. "אלוני ושריד, מנהיגי מרצ בעבר, היו לפני הכל אנשי חינוך בכל רמ"ח איבריהם", אומר עידן למדן, "טבעי שבתי ספר בקהילה כמו שלנו יכבדו את זכרם ויספיגו את תלמידיהם בערכי המופת והשוויון שאפיינו את פועלם הציבורי והחינוכי".
הוועדה כבר יצרה קשר עם משפחות שריד ואלוני ונציגים מקרב צאצאיו של פרופ' ליבוביץ' כדי לקדם ולתאם איתם את מהלכי ההנצחה.