עיריית הרצליה, באמצעות החברה העירונית לפיתוח תיירות בעיר, הגישה השבוע לבית המשפט השלום בהרצליה, דרישה לפינוי שתי המסעדות בחופי אכדיה דרום ומרכז לאחר הפרה בוטה וחוזרת של ההסכם. בין ההפרות שנרשמו בדרישה: הפקעת מחירים בניגוד להסכם ועושק הצרכנים בחופי הים, פלישה לשטחי ציבור, אי דיווח הכנסות ותשלום לעירייה ועוד. חברת אמפי: "מדובר במסע רדיפה נקמני על רקע חשיפת בעלי חברת אמפי, אסף קצין, אי-סדרים לכאורה בהתנהלות ראש העיר".
1 צפייה בגלריה
מסעדת עלמה ומסעדת ג'ון ג'ון באכדיה
מסעדת עלמה ומסעדת ג'ון ג'ון באכדיה
מסעדת עלמה ומסעדת ג'ון ג'ון באכדיה
(צילומים: עיריית הרצליה)
קראו גם >>>
התביעה מוגשת כנגד חברת אמפי, מסעדת עלמה ומסעדת ג'ון ג'ון בבעלות אסף קצין: "מתחילת משבר הקורונה ועד היום מפרות ברגל גסה החברות תחת ניהולו של קצין את החוזה שנחתם מולם", נכתב בדרישה לפינוי, "גם לאחר שיחות, התראות בכתב לעמוד בתנאי ההסכם, ממשיך קצין והחברה בניהולו לפלוש לשטחים ציבוריים בחוף הים והטיילת, להפקיע מחירים מעבר למחיר המקסימלי שנקבע ולעשוק את ציבור המתרחצים, לא לדווח על הכנסות ולהציג דוחות חודשיים ושנתיים והעברת הניהול לגורמי צד ג' ללא קבלת אישור לכך.
החברה העירונית לפיתוח תיירות בהרצליה דורשת שבית המשפט יורה לפינוי מידי של שני המתחמים בחוף אכדיה דרום ואכדיה מרכז.
הסיבות לפינוי המיידי, כפי שנכתב בכתב התביעה, הן:
"הנתבעות העבירו את הזכויות לניהול המתחמים לגורם שלישי - בניגוד גמור לחוזה.
"הנתבעות מסתירות את נתוני הפדיון הכספי בקשר להפעלת המתחמים למרות הדרישה המפורשת בחוזה להציג נתונים אלו בכל חודש ובסוף שנה. הגורמים לכך - הסתרה של העברת הניהול לגורם שלישי אי דיווח על היקף ההכנסות ומכאן, גבייה נמוכה בהרבה של עיריית הרצליה.
"פלישה בלתי חוקית על שטחים נוספים באזור המתחמים.
"הנתבעות וצד ג' אליהם העבירו את הניהול חרגו מההסכם לתקרת מחירים למוצרים הנמכרים ופגיעה בציבור המבלים".
לדברי העירייה, בהסכם מול אמפי נקבעו מחירי מקסימום למוצרי בסיס שיאפשרו למבקרים בחופי הים ליהנות ממוצרים מסוימים במחירים נוחים, ביניהם מוצרי שתייה, אוכל וממתקים.
"בדיקות שונות בשטח, בתקופות שונות מראות, כי ישנן הפקעות מחירים חריגות שפוגעות בציבור המתרחצים. לדוגמה נקבע בהסכם שפחית שתיה 1/2 ליטר תעלה במקסימום 5 שקלים. כיום נמכרת במחיר של 15 שקלים.
בדוגמה נוספת, בקבוק מים מינרלים 1/2 ליטר סוכם במחיר מקסימלי של 5 שקלים גם כן, שבפועל נמכר בקבוק 330 מיל' ב-14 שקלים. עוד דרשה העיירה כי כיסא, מיטת שיזוף או שמשייה לא יעלו יותר מ-10 שקלים למוצר ליום שימוש מלא. בפועל גובים 15 שקלים על כיסא ו-20 שקלים על שמשייה", כך נטען.
עוד הוסיפה העירייה, כי חברת אמפי ביצעה פלישה לשטחים ציבוריים בניגוד להסכם ובניגוד לחוק בשני המתחמים. זאת, למרות ולאחר אזהרות רבות בכתב ובעל פה, סימון פיזי בשטח על ידי מנהל האחזקה של החברה העירונית, סיור עם הבעלים בשטח והפיקוח העירוני.
בין החריגות הבולטות בשטח:
התקנה של עמודי חשמל ותאורה ברחבי המתחם.
פריסת נקודות חשמל וגופי תאורה על גבי שטחי החופים.
הצבת פסלים על גבי מתחמי החופי.
בניית מדרכי "דק".
הצבת מתקני השלכת פסולת בשטחי הגינון הציבוריים ועוד.
מחברת אמפי נמסר: "עיריית הרצליה בראשות משה פדלון החליטה לצאת למסע רדיפה נקמני, כל זאת על רקע חשיפת בעלי חברת אמפי, אסף קצין, אי-סדרים לכאורה בהתנהלות ראש העיר.
"יש לציין כי העתירה שנטען כי הוגשה לבית המשפט, טרם התקבלה. יחד עם זאת, כל מטרתה של העירייה בעתירה זו, היא להלך אימים על חברת אמפי ולכפות עליה להפסיק את מהלכיה המשפטיים נגד העומד בראשה. נוסיף כי בעתיד הקרוב יתגלו פרטים נוספים ביחס להתנהלות ראש העיר בפרשה".