משרד הבריאות הורה לעיריית הרצליה לסגור את מסעדת פלורה (השייכת לחברת: עלמה") בחוף אכדיה בהרצליה, זאת לאור דוח הביקורת החריף מלפני כשבועיים אותו ערכה נציגת משרד הבריאות המפקחת עופרה חיימוביץ יחד עם ד"ר ויקטוריה אסביאן רופאה וטרינרית בעירייה. מנגד, הבעלים של המסעדה, טוענים כי נוהגים איתם בצורה לא מידתית, וכי כל הליקויים תוקנו עוד באותו יום".
1 צפייה בגלריה
פלורה. "עומדים בסטנדרטים"
פלורה. "עומדים בסטנדרטים"
פלורה. "עומדים בסטנדרטים"
(צילום: אסף פרידמן)
קראו גם >>>>
כזכור, בתאריך ה-21/11 נערכה ביקורת של משרד הבריאות במסעדת "פלורה" השוכנת בחוף אכדיה אשר בסיכומה נכתב דוח ביקורת חריף ולפיו, "העסק הנמצא בהליך רישיון ותכנית העסק שאושרה אינה תואמת את המציאות. בעסק אין הקפדה על נהלי עבודה והתנהלות נכונה במטבח ובתהליך הכנת המזון דבר העלול לפגוע בטיב המזון המוגש לסועדים. כמו כן, המצב התברואי בעסק לקוי ונמצאו לא מעט מוצרים שהוכנו מראש והוקפאו שהושמדו ע"י הווטרינרית העירונית. המבנה המאולתר אינו אטום הרמטית ואופן האחסון והטיפול במזון מהווה סכנה לבריאות הסועדים".
במענה לדוח הביקורת הגיבו עורכי דינם של בעלי המסעדה: "הדוח התקבל בתדהמה. לא ברור מדוע בחרתם לנקוט בגישה לא מידתית ולא סבירה בבקשה לסגור את המסעדה המפרנסת עשרות משפחות במקום לתת הזדמנות לשמוע הסברים ולתקן את הליקויים, ובמיוחד כשחלק ניכר משמעותי מהליקויים תוקנו עוד באותו היום. היום כבר לא נותרו ליקויים לבטח לא כאלו המצריכים סגירה לאלתר".
ממסעדת פלורה נמסר: "אנו גאים לשרת את ציבור הלקוחות הנאמן והרחב שלנו ומוקירים לו תודה על האמון המתמשך, ובמיוחד בימים הללו. נמשיך להשקיע את מירב המאמצים על מנת לעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר. אנו מזמינים בכבוד והערכה כל גורם בכל עת לכל ביקורת, ואנו סמוכים ובטוחים שהמסעדה עומדת בסטנדרטים המחמירים ביותר. כמו כן אנו תקווה שלא שיקולים פרסונליים או שיקולים אחרים מובילים את אותן הדלפות. אנו סבורים שראוי ששיח מקצועי יתקיים במקומות הראויים ובוודאי כאשר ישנם פערים משמעותים ומהותיים בין הצגת הדברים לבין הממצאים בשטח".
מהעירייה נמסר: "ההנחיה לסגור ניתנה על ידי משרד הבריאות".