תיכון הראשונים הסב השבוע גאווה לעיר הרצליה כשנבחר על ידי העמותה הפדגוגית של ארגון המורים לקבל את פרס 'מצוינות חברתית בשגרה וגם בחירום'. התיכון גבר על אלפי בתי ספר ברחבי הארץ, והוא אחד מבין 13 בתי ספר שזכו בפרס.
1 צפייה בגלריה
תיכון הראשונים
תיכון הראשונים
תיכון הראשונים
(צילום: דוברות עיריית הרצליה)
קראו גם >>>
תיכון הראשונים חרט על דגלו לפעול למען מצוינות ומעורבות אישית וחברתית, וזכה בפרס הודות לפעילותו הענפה בפן הפדגוגי והחברתי בתקופת הקורונה. 
מורי ותלמידי בית הספר יזמו בתקופת הקורונה, בין היתר:
ביקורי בית וחלוקת מזון לקשישים, כהמשך ישיר למפגשים הקבועים שנהגו לקיים יחד בימי שגרה. מועדון ל"ב - לומדים ביחד - שפעל בזום אחה"צ כמענה לצרכים לימודיים. פעילויות אן ליין עם בית ספר בארץ ובעולם. לדוגמא: מפגשים עם בית ספר מקביל בפולין, שכללו סיורים וירטואליים בישראל מול סיורים וירטואליים בפולין, סדנאות בישול ואפייה של מאכלים ישראלים מול מאכלים פולנים, ועוד. יצירת התאמות ואדפטציות מתאימות לתקופת הקורונה, תוך שימת דגש להמשיך את תכניות העבודה בשילוב החינוך החברתי, כדי שאף ילד לא יישאר מאחור.
ביום רביעי, 15.12, יתקיים באולם 'אבניו' טקס הענקת גביע ומענק כספי ל-13 בתי הספר שזכו בפרס.
סיגל דוד, מנהלת תיכון הראשונים, אמרה: "התיכון זכה בפרסים רבים לאורך השנים וזה המרגש מכולם כי הוא ניתן על עשייה למען האחר. מצוינות חברתית היא נדבך מרכזי בעשייה החינוכית שלנו, והצוות מהווה דוגמא אישית לעשייה שכזאת. תקופת הקורונה הוכיחה לנו שסולידריות חברתית היא הבסיס להעצמה אישית ולפיתוח תחושת מסוגלות. תלמידים שעסקן בנתינה חברתית התחזקו, השתפרו והצליחו לתת עוד מעצמם לאחר וגם להצליח בלימודים למרות אתגרי התקופה".