בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה בשבוע שעבר את העתירה המנהלית שהגישה קבוצת תושבים מהרצליה ורמת השרון נגד המתווה הנוכחי של שביל האופניים "אופנידן" (שביל השרון"), שאמור לחבר בין שתי הערים לתל אביב.
1 צפייה בגלריה
הדמיה של שבילי אופנידן
הדמיה של שבילי אופנידן
הדמיה של שבילי אופנידן
(צילום: נתיבי איילון)
קראו גם >>>>
בעתירה שהוגשה לפני כחודשיים על ידי עשרות תושבים, המיוצגים על ידי עוה"ד דן אור וחגית הלמר ממשרד עוה"ד עמית פולק מטלון ושות', נטען כי תוואי שביל האופניים השתנה מבלי ליידע את התושבים ושהתוואי החדש צמוד מאוד לבתיהם. כמו כן נטען, כי הובטח לתושבים במתווה הקודם חיץ ירוק בין הבתים לבין שביל האופניים, מה שלא קיים בתוכנית החדשה.
"לאחר ששמעתי ארוכות את הצדדים ועיינתי בכתובים, כולל בתשריטים שהומצאו לבקשתי, החלטתי לדחות את העתירה", כתב השופט עמית קובי ורדי בפסק הדין.
"אני סבור שבסופו של יום מילת המפתח בתיק זה הינה 'פרופורציות', ויש לשים לנגד עינינו את העובדה שמדובר בשביל אופניים בלבד ברוחב של 3.5 מטרים ולא בכביש מספר 1 או אצטדיון כדורגל או פרויקטים ענקיים של מגורים או מסחר אליהם התייחסו העותרים בניסיון ללמוד מפסקי הדין בעניינם גזירה שווה".
"שביל אופניים הוא דבר מבורך ופרויקט ציבורי בעל אינטרס ציבורי מהמעלה הראשונה", כתב השופט, "שיכול לעזור הן לציבור המשתמשים בו, שיוכלו בבוא היום לנסוע לאורך שביל זה בקטע כולל של כ־100 ק"מ, כאשר העותרים מנסים בכל דרך למנוע פרויקט חשוב זה. העותרים יודעים שמשמעות קבלת העתירה הנה למעשה שלא יקום כנראה, לפחות בעשר השנים הקרובות, שביל אופניים שיקום, לשיטתם, אם בכלל, רק לאחר טיהור הקרקע, הכנת תכניות מפורטות והוצאת היתרי בנייה מכוחן, תהליך שייקח שנים רבות ואולי אף מדובר במספר דו ספרתי של שנים".
העותרים חויבו לשלם 20 אלף שקל הוצאות משפט.
התוואי של "שביל השרון", שאורכו כ־16 ק"מ, יהיה לאורך כל דרך ירושלים בהרצליה ויעבור דרך רמת השרון לפארק הירקון, עד מסוף סבידור בתל אביב. במסגרת העבודות, בנוסף לסלילת השביל יחודשו תשתיות תאורה, חשמל ותקשורת, יינטעו עצים לאורך הציר ויחודשו המדרכות להולכי הרגל.
מחברת נתיבי איילון נמסר: "החברה מברכת אפוא על פסק הדין המפורט והמנומק של בית המשפט לעניינים מנהליים, אשר דחה את העתירה, ותמשיך לקדם את סלילת שביל האופניים לרווחת תושבי הרצליה וסביבתה.
"עיריית הרצליה, משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון ימשיכו לקדם את רשת שבילי אופנידן בעיר ובמטרופולין כדי שתושבות ותושבי העיר יוכלו לנסוע אל מוקדי התעסוקה בגוש דן באמצעות אלטרנטיבה ירוקה, מוצלת ובטוחה". ¿