הורי אחת מהכיתות בבית הספר גורדון בהרצליה השביתו השבוע את הלימודים בכיתה בשל מקרים חוזרים ונשנים של אלימות שאינה מטופלת, לטענתם. לדבריהם, אחת התלמידות נוהגת באלימות כלפי חברותיה כבר תקופה ארוכה: "עד שבית הספר לא ידווח לנו שהילדה אינה מגיעה לבית הספר – לא נשלח את ילדינו".
1 צפייה בגלריה
בית הספר גורדון. "חלק מההורים רואים בו כבית הספר השכונתי"
בית הספר גורדון. "חלק מההורים רואים בו כבית הספר השכונתי"
בית הספר גורדון. השבתה
(צילום: יוגב עמרני)
קראו גם >>>>
מנהל אגף החינוך בעירייה יעקב נחום ביקש מההורים להחזיר את הילדים לכיתה. "הנושא מטופל באופן רציף תקופה ארוכה מול אגף החינוך והפיקוח. הנושא הועבר לטיפולה של מנהלת מחוז תל אביב חיה שיטאי. איננו חושבים שדרך זו (ההשבתה – ב.ק.) תפתור את הבעיה".
בעקבות שורת מכתבים, בין היתר לראש העירייה משה פדלון, גוללו נציגי ההורים את כל טענותיהם גם במכתב לשרת החינוך יפעת שאשא ביטון, תחת הכותרת "בקשת עזרה דחופה - אלימות מסכנת בחיים בבית הספר גורדון".
"אנו פונים אליך מתוך מצוקה אמיתית, כמוצא האחרון. בכיתתנו קיימת אלימות רחבה ומתמשכת על בסיס יומי מזה כשלוש שנים. האלימות פורצת את גבולות הכיתה. פנינו מספר רב של פעמים מהיום הראשון לכל הנוגעים בדבר. למרות ההבטחות למיגור התופעה, לא רק שהמצב לא השתפר אלא הוא מדרדר. ילדנו מפחדים להגיע לבית הספר וחלה רגרסיה רגשית בהתנהגותם. איננו שולחים את ילדינו לבית הספר מחשש לחייהם". 27 ילדים לא הגיעו השבוע כלל לבית הספר.
בשיחה עם "ידיעות השרון" דיווחו ההורים על מקרי האלימות – בעיטת בגב ובישבן, דחיפות, מכות, פליקים, כאפה מצלצלת בפנים, שריטות, ועוד. "הבת שלי לא רוצה ללכת יותר לבית הספר", אומרת אחת האימהות, "חוסר הפעולה של המערכת רומסת את חדוות הלמידה, תחושת חוסר מוגנות, שאין מבוגר ששולט בעניינים. אפילו המורות פוחדות ממנה. מגיע לבת שלי ללמוד בשקט, בלי להיות דרוכה ומתוחה שאולי יבעטו בה, ישרטו אותה, ישפכו לה מים על השולחן, יקשקשו לה על הדפים או יגנבו לה כלי כתיבה הקלמר".
אם אחרת דורשת שהילדה הפוגעת תורחק לאלתר ולצמיתות. "עוד נגיעה קטנה ולו הקטנה ביותר ואני מושכת את הבת שלי מבית הספר, לא אתן לה להגיע מדי יום למקום שבו היא חרדה לביטחונה האישי".
מאגף החינוך נמסר במכתב להורים בסוף שנת הלימודים הקודמת שמדובר בתלמידה עם "אתגרים חברתיים רגשיים התנהגותיים ולימודיים והיא מקבלת תמיכה במסגרת שעות שילוב".
ממשרד החינוך נמסר: "הפיקוח, העירייה והצוותים המקצועיים מלווים את התלמידה ונותנים פתרון לכל בעיה שעולה. לבית הספר הוקצו משאבים במטרה לענות על הצרכים המתבקשים. אנו פועלים מול הורי התלמידה בהתאם לנהלים תוך הבנה שזכותם של התלמידים והצוות למוגנות מלאה.