גם הסגר שאנו מצויים בו בימים אלה לא מפריע ליהלי גלר בן החמש וחצי מגן רעות שבכפר סבא, לאסוף בקבוקים כדי לקבל תמורתם כסף, שאותו הוא ישלח לחברתו שרלין שגרה בקונגו שבאפריקה. שלושה בקבוקים שווים לשקל אחד, וזה בדיוק הסכום שעולה טיפול יומי תזונתי רפואי לילדים בתת תזונה, במרכז שמצוי אפריקה.
2 צפייה בגלריה
מימין: שרלין ויהלי גלר עם הבקבוקים
מימין: שרלין ויהלי גלר עם הבקבוקים
מימין: שרלין ויהלי גלר עם הבקבוקים
(צילומים: פרטי)
קראו גם >>
"יהלי מאוד מתרגש מהפרויקט", מספר אביו אלון, "אני חושב שילדים בגיל הזה מבינים מה הם עושים וזה תורם להם המון. יהלי מדבר על זה וזה מדהים באיזו אדיקות הוא מזכיר לנו לאסוף פחיות ובקבוקים עבור חברתו".
איסוף הבקבוקים הוא חלק מפרויקט רחב יותר שבו לוקח הגן חלק בשיתוף עם עמותת אפריקה 2030, כך מספרת הגננת ליאת בן הרצל. לפני כמה חודשים למשל, אספו הילדים ובני משפחתם אלפי שקלים כדי לוודא שחבריהם בקונגו יוכלו ללמוד בבית הספר, שיזכו לתלבושת אחידה ולציוד ראוי.
2 צפייה בגלריה
יהלי גלר. "הוא מתרגש מכל הפרויקט"
יהלי גלר. "הוא מתרגש מכל הפרויקט"
יהלי גלר. "הוא מתרגש מכל הפרויקט"
(צילום: פרטי)
"שמענו שהילדים שם לא הולכים לבית הספר כי אין להם כסף ושהמחיר לשנת לימודים הוא 120 שקלים", משחזרת בן הרצל, "אז הכנו מוצרים בגן ומכרנו אותם בשוק דוכנים שהקמנו בגן להורים ולסבים, וכך אספנו אלפי שקלים שמימנו את שנת הלימודים ל-39 ילדים". בשוק אגב, נמכרו בין היתר עציצים קטנים ומאכלים קלים להכנה כמו כדורי שוקולד. הילדים עמדו מאחורי הדוכן ושירתו את המשפחות הנרגשות שקנו ביד רחבה. גם החברים ביבשת האחרת לא נותנו אדישים למחווה ושלחו לילדי גן רעות סרטון שבו הם מחזיקים שנה טובה עם בגדי בית הספר החדשים שלהם.
גם ילדי גן רעות יוצאים נשכרים מהפרויקט, מספרת בן הרצל ואומרת "אני רואה את ההתנהגות שלהם ביום יום, זאת קבוצת ילדים שרואה את האחר. הקורונה זאת הזדמנות נדירה לראות שאנחנו רקמה אנושית אחת חיה, אין נפרדות. לגדל ילדים עם מסר כזה שיש לנו אחים בקונגו ושלמרות שהם רחוקים מאתנו ואולי אף פעם לא נפגוש אותם פנים אל פנים הם חלק מההוויה שלנו, אין מסר מדהים מזה בעיניי".