"בגלל מבצע 'חומת מגן' מנעו ממני לקבל טיפול רפואי בבית החולים 'מאיר' בכפר סבא". כך טוענת תושבת הרצליה בתביעה שהוגשה נגד בית החולים וקופת חולים כללית בה היא תובעת מבית החולים 400 אלף שקל בגין רשלנות. לטענת האישה, עקב מחסור במיטות האשפוז, בית החולים שלח אותה הביתה על מנת לקלוט חולים אחרים, ששהו במתחם ללא מיגון נגד טילים. טענותיה של האישה הוצגו בתביעה שהגישה השבוע בבית משפט השלום בהרצליה נגד בית החולים וקופ"ח כללית.
1 צפייה בגלריה
"החלטה רשלנית מצד בית החולים"
"החלטה רשלנית מצד בית החולים"
"החלטה רשלנית מצד בית החולים"
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
קראו גם >>>>
התובעת בת ה־72, היא פנסיונרית של עיריית הרצליה ושל צה"ל ומטופלת במרפאה של קופ"ח כללית מזה כ־60 שנה. מהתביעה עולה כי בתחילת חודש מאי 2021 הגיעה למרפאת קופת חולים כללית עקב כאבים ביד וחוסר יציבות. הרופאה הזמינה אמבולנס שהעביר אותה בדחיפות ל"מאיר" בכפר סבא עקב פרפורים בליבה. התובעת אושפזה במחלקה הגריאטרית ולא במחלקת הלב, עד ליום ה־12 לאותו חודש.
לטענת התובעת, במסגרת האשפוז היא קיבלה טיפול תרופתי בלבד כאשר נערכו לה שתי בדיקות אקו לב ורופא קרדיולוג בדק אותה רק לאחר שבעה ימים מאשפוזה. על פי הנטען, הקרדיולוג ביקש לערוך לתובעת אקו לב נוסף ולאחריו תתכנס ועדה של מספר רופאים בבית החולים הכוללת יעוץ כירורגי חיצוני, על מנת לבצע את הטיפול הראוי והמתאים לתובעת.
אולם, כך עולה מכתב התביעה, הרופא שבמחלקה הגריאטרית ב"מאיר" בה הייתה מאושפזת, לא ביצע את המלצת הרופא הקרדיולוגי, אלא במקום זאת החליטו בבית החולים לשחרר את התובעת לביתה. בפועל, כך נטען בכתב התביעה, התברר לתובעת כי מ"מאיר" שוחררו חולים עקב העובדה כי באותם ימים היה ירי טילים לעבר ישראל במהלך מבצע "חומת מגן" ובבית חולים גריאטרי ברחוב גלר בכפר סבא לא היה מיגון ראוי ולכן העבירו את החולים ל"מאיר". עורך דינה של התובעת ציין בתביעה, כי מדובר בהחלטה רשלנית מצד בית החולים לשלוח את התובעת הביתה.
מהתביעה עולה כי יום למחרת השחרור פנתה התובעת לרופא מומחה שקבע כי היא צריכה לעבור צנתור וביקש לטפל בה בבית חולים "איכילוב", אולם בקופ"ח סירבן להעניק לה טופס 17 בטענה כי אפשר לבצע את הטיפול ב"מאיר".
בכתב התביעה נטען כי מצבה של התובעת הולך ומחמיר. בית החולים נתבע על סך של 400,000 שקלים וקופת חולים נדרשת לפצות את התובעת של 100,000 שקלים.
מ"מאיר" נמסר כי "המערך הקרדיאולוגי של המרכז הרפואי כולל יחידה לצינתורי לב מהטובים בישראל. בקשר לתביעה הנושא ידון בערכאות משפטיות כמקובל"
קופת חולים כללי: "תגובה על התביעה תינתן במסגרת ההליך המשפטי".