עיריית הרצליה גילתה אוזן קשבת למצוקה הכלכלית של סטודנטים בעיר, עקב אובדן פרנסתם במשבר הקורונה. רבים מהם מתקשים לשלם את שכר הלימוד, ואף שוקלים להפסיק את לימודיהם. עקב כך החליטו בעירייה על צעדים שיסייעו להם בהתמודדות עם תשלומי שכר הלימוד.
1 צפייה בגלריה
המלגה תועבר כבר בתחילת השנה
המלגה תועבר כבר בתחילת השנה
המלגה תועבר כבר בתחילת השנה
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם >>
על פי הנחיית ראש העיר, משה פדלון, הוגדל תקציב המלגות ב-100 אלף שקל, כך שהוא יעמוד על 350 אלף שקלים בשנה. לצד זאת, החליטה ועדת המלגות העירונית על הקדמת מענק כספי המלגה. לאור זאת, כספי המלגה יועברו לזכאים מיד עם קביעת זכאותם, בתחילת 2021, ולא כפי שהיה קודם רק בחודש אוקטובר, עם סיום ההתנדבות שלהם בקהילה. כל זאת על מנת להקל עליהם בתשלום שכר הלימוד בתקופה מאתגרת זו.
מערך המלגות העירוני בהרצליה הוקם כחלק מהמדיניות לעידוד התושבים לרכוש השכלה אקדמית וכן מקצוע לחיים, וזאת מתוך הכרה בחשיבות החינוך וההשכלה לפיתוח האישי ולחוסנה הכלכלי של מדינת ישראל והעיר. על מנת לסייע בכך, העירייה מציעה לסטודנטים תושבי העיר תמיכה כלכלית בגובה של עד 5,000 שקלים באמצעות מלגה.
מלגות עיריית הרצליה מחולקות מדי שנה באמצעות "קול קורא", המופץ באתר העירוני ובעמוד הפייסבוק של העירייה. בנובמבר הקרוב יפורסם קול קורא להגשת המועמדות למלגה לשנת הלימודים תשפ"א, ואז תיפתח באתר העירוני מערכת מקוונת להגשת הבקשה.
סטודנטים שתאושר להם מלגה, יחתמו על הצהרת התחייבות לקיים שעות תרומה לקהילה. זכאות למלגה העירונית מחייבת עמידה בקריטריונים אקדמיים וכלכליים, כמו גם נכונות להשתתף בפעילות חברתית ולתרום 50 שעות למען הקהילה בעיר. בין הקריטריונים הקובעים את הזכאות: תושב העיר במשך לפחות חמש שנים, הכנסה לנפש שלא תעלה על 5,000 שקל, לימודים לתואר ראשון ועוד.
ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, אמר: "הסיוע לסטודנטים הוא חלק מהמחויבות שלנו לבנים ולבנות עירנו על מנת לקדמם ולהבטיח את הצלחתם בעתיד, למען העיר והחברה הישראלית כולה. במיוחד בעת המשבר הלא פשוט שפוקד אותנו, המחויבות שלנו רק הולכת וגדלה".
להגשת מועמדות - לחצו כאן.