"אנו כהורים כבר לא יכולים לעמוד מהצד ולראות את הילדים שלנו הופכים לצל של עצמם והאחריות היא גם על המערך החינוכי לשנס מותניים ולהתגייס". כך כתבו הורים בחטיבת "יד גיורא" בהרצליה בעצומה שפרסמו השבוע בקריאה למנהלת בית הספר רונית כהן מתות "לנקוט יוזמה למען ילדי החטיבה ולהחזיר אותם לספסל הלימודים באופן מיידי ולא רק למראית עין, ולהציל ולייצב את מה שנותר משנת הלימודים".
1 צפייה בגלריה
חטיבת יד גיורא. "תקופה קריטית להתפתחותם של הילדים"
חטיבת יד גיורא. "תקופה קריטית להתפתחותם של הילדים"
חטיבת יד גיורא. "תקופה קריטית להתפתחותם של הילדים"
(צילום: עמית שעל)
קראו גם >>>
ההורים מדגישים את "הנזק הנפשי חסר התקדים שנגרם לקבוצות הילדים שאבדו מאחור, הילדים שאיבדו את המערך החברתי ההתפתחותי התומך שלהם והחליפו אותו בהתקפי חרדה ובדידות עם התחליף הסינטטי והמנוכר - הזום".
ההורים מבקשים, "לאור אוזלת ידה של הממשלה שאינה מתפקדת ומקבלת החלטות בעיקר פוליטיות ללא קשר למצב התחלואה והתאוששות המשק, לשים קץ למצב הבלתי אפשרי הנ"ל ולצקת מידה של שפיות, שגרה ואיזון בחייהם של הילדים הללו".
ההורים מבקשים ממנהלת החטיבה ומהמערך החינוך העירוני להחזיר את התלמידים לספסל הלימודים לכל הימים שאושרו על ידי משרד הבריאות.
"המתווה שמוצע שם דגש על מפגשים אותנטיים וחברתיים של ילדי הכיתה לפחות פעמיים שלוש בשבוע ואף יותר, כשמטרת המפגשים תהיה לספק את הצורך הבסיסי ביותר שלהם לתקשורת וגישושים חברתיים ולהחזיר להם את הביטחון האבוד בכוחה של קבוצה ודינמיקה כיתתית, שכה חסרה להם מזה תקופה ארוכה. מעורבות החטיבה והמערכת היא קריטית עבור הילדים הללו. טיפול בבעיה אפשרי וזמין. הגיע הזמן לקום, לפעול ולהתחיל לצמצם את הנזקים".
ההורים מבקשים ממנהלת החטיבה "להיכנס לעומק הדברים ולהגיע לפתרון יצירתי ומאוזן ללא כניעה לכוחות בירוקרטיים ומשחקי כוחות מיותרים בתקופה כל כך חסרת יציבות וקריטית להתפתחותם של הילדים".
העתק של העצומה נשלח גם לסגנית ראש העיר והממונה על החינוך, גב' איה פרישקולניק, לראש אגף החינוך ד"ר יעקוב נחום ולמנהלת המחלקה לחינוך על יסודי חגית אבירם.
מנהלת החטיבה רונית כהן מתות לא הגיבה.
מהעירייה נמסר: "החטיבה תמשיך לפעול בהתאם להנחיות ותמשיך לעשות את המקסימום לטובת התלמידים במסגרת האילוצים שנקבעו".
כך מסר גם יו"ר הנהגת ההורים בחטיבת יד גיורא ארז בייזר. לדבריו, העצומה הייתה יוזמה פרטית של הורים מאחת הכיתות שהופצה בכל כיתות החטיבה ללא ידיעתו. "הכוונות טובות", הוא אומר, "אני מבין את הרעיון שהם ביטאו, אבל המנהלת היא לא הכתובת. זה לא ברמה של חטיבה ספציפית או רשות מקומית. זה ברמה של משרד החינוך".