רופאת הקורונה: היא חולה בנגיף וממשיכה לטפל בחולים הנמצאים עימה בבידוד. הכירו את ד"ר לידיה בלכר רופאת משפחה של מכבי באזור השרון שהפכה למלאך השומר על החולים כמוה.
2 צפייה בגלריה
ד"ר לידיה בלכר במלון הקורונה
ד"ר לידיה בלכר במלון הקורונה
ד"ר לידיה בלכר במלון הקורונה
(צילום: מכבי שירותי בריאות)
לפני כחודש ד"ר לידיה בלכר מומחית ברפואת משפחה במכבי שירותי בריאות ברמת השרון, טסה עם בנותיה ללונדון לטיול הבנות השנתי שלהן. כשחזרו משם, ההנחיות על כניסה לבידוד עבור השבים מחו"ל לישראל, נכנסו לתוקף והיא נכנסה לבידוד בביתה הפרטי.
"כשחזרנו מחו"ל זאת הייתה ההתחלה של המגיפה בארץ. הייתי בין הראשונים שחזרו מאירופה ונכנסו לבידוד ביתי. אומרים שרופאים יודעים להקשיב לגוף שלהם בצורה הטובה ביותר ולכן הם אף פעם לא מודאגים כשהם חולים. לכן לא חששתי גם כשהבנתי שיש סיכוי שאחלה", מספרת לידיה.
ביום השני לבידוד הביתי, החלה להרגיש את התסמינים המחשידים. "התחלתי להשתעל שיעול יבש, הרגשתי כמו בצקת בדרכי הנשימה, היה לי חום גבוה. כל התסמינים הקלאסיים של הקורונה הופיעו ואז התקשרתי למד"א ובקשתי שיגיעו לבדוק אותי". 36 שעות לאחר ביצוע הבדיקה קיבלה ד"ר בלכר את תוצאותיה - היא חולה בקורונה.
חרדה או פאניקה הן לא תכונות המאפיינות אותה לכן התייחסה לדברים בפרופורציות. "בגלל שאני רופאה וקראתי הרבה על המגיפה וגם כי אני מאמינה שהומור וחיוביות עוזרים יותר מהיסטריה, מההתחלה לא נתתי לפחד או למחשבות שליליות להיכנס למערכת המחשבות" היא מסבירה.
ד"ר בלכר שבימים כתיקונם מטפלת במאות אנשים מידי יום, מצאה עצמה מאושפזת בתחילה בבית החולים מאיר בכפר סבא אך גם משם, המשיכה לעבוד "יש לי מחוייבות למטופלים שלי במיוחד בזמנים כאלה. הרגשתי שיש הרבה לחץ ומידע שגוי שמסתובב בין אנשים ולכן היה לי חשוב לענות לכולם באמצעות הכלים הדיגיטליים של מכבי באונליין ובטלפון. לפעמים שיחת הרגעה מהרופא שלך שווה יותר מהכול".
2 צפייה בגלריה
מלון הקורונה בדן פנורמה
מלון הקורונה בדן פנורמה
מלון הקורונה בדן פנורמה
(צילום: מוטי קמחי)
לאחר האשפוז בבית החולים, הועברה לידיה למלון הקורונה בתל אביב. בעוד שאר האורחים מעבירים את זמנם בין שינה, משחקים ושאר אטרקציות, לידיה תוך כמה שעות החלה גם שם, לטפל בחולים "הנחתי את הדברים בחדר, התארגנתי וירדתי למטה. במסגרת ההיכרות עם שאר האורחים במלון ספרתי שאני רופאה. הפניות כבר זרמו לבד. כל מי שחש ברע, רצה להתייעץ, ביקש לבדוק מרשם או לקבל שיחת הרגעה מרופא, הגיע אליי. אני עובדת פה באינטנסיביות ושמחה להרגיש שאני יעילה ועוזרת. אין מקום בעיניי להיסטריה. אנחנו נשמרים ונשמעים להנחיות, מעבר לזה לא צריך לפחד. אני רואה את ההבדל הדרמטי בין חולים שלוקחים את המצב בהומור לאלה שנכנסים לפאניקה. ההומור מזרז את ההחלמה והופך את המצב לקצת פחות נורא ממה שהוא" מספרת לידיה.
בעלה של לידיה הוא גם רופא וארבעת ילדיה מתגעגעים ודואגים מרחוק "אנחנו מדברים בכל יום בשיחת וידאו. הילדים שלי גדולים לכן אני לא מוטרדת. יש גם דברים טובים במצב הזה. פתאום הבן שלי למד לבשל, הבת שלי אחראית על נקיונות פסח. דברים שלא קורים בשגרה, פתאום קורים. זה נחמד" מספרת לידיה בחיוך.
בעוד כמה ימים צפויה ד"ר בלכר להשתחרר ממלון הקורונה אך ככל הנראה היא תמשיך להגיע לשם מידי יום כדי לתת מענה ולטפל בחולים "אני כבר מכירה את כולם, למדתי את כל תהליכי העבודה מול מד"א, משרד הבריאות ובתי החולים. אני מרגישה שיש לי הרבה מה לתרום, גם ברמה הקלינית וגם מבחינת העברת מידע מדויק, מרגיע ומסודר שזה מאוד חשוב בתהליך ההחלמה".