ועד ההורים בבית הספר לאומנויות גורדון בשכונת נווה עמל הכריז על העלאת הילוך מול העירייה בנושא גביית התל״ן. בישיבה שנערכה בשבוע דנו חברי הועד מוסדי בנושא הגבייה והצלת לימודי האומנויות בבית הספר. במייל שנשלח להורים נמסר מהוועד כי אחוז הגביה עומד על כ-82%, "ונראה כי גם אם יעלה, עדיין יישאר אחוז לא מבוטל של אנשים אשר באופן קבוע אינם משלמים לבית הספר".
1 צפייה בגלריה
בית הספר גורדון. "חלק מההורים רואים בו כבית הספר השכונתי"
בית הספר גורדון. "חלק מההורים רואים בו כבית הספר השכונתי"
בית הספר גורדון לאומניות. נלחמים
(צילום: יוגב עמרני)
קראו גם >>>
לדברי הוועד, "מצב זה, שנמשך שנים רבות, מסכן לא רק את לימודי האומנויות השנה, אלא גם בשנים הבאות".
לטענת הוועד, "גורדון הוא בית ספר על אזורי ייחודי, לכן, הגיע הזמן שעיריית הרצליה תיכנס לתמונה - היא היחידה שרשאית ויכולה לגבות את הכספים. לצערנו, למרות כל הפניות שלנו לעירייה, גם עכשיו, אחרי צמצומים כואבים והוצאת מורים לחל״ת, העירייה נמנעת ממעשה, ונותנת לנו להתמודד עם המצב הזה לבד. לא נוכל להשלים עם המצב. לא ייתכן שמיעוט שאינו משלם יכתיב את עתידו של בית הספר".
בסוף הישיבה החליט הוועד לקיים ביום ראשון הפגנה מול בניין העירייה ולדרוש מראש העיר ומחלקת החינוך להיכנס לתמונה באופן מיידי ולקחת אחריות על הגבייה.
אח האימהות אמרה כי יש הורים שאינם מעוניינים להוציא 3,000 שקל בשנה על לימודי אומנויות. "זה יבאס אותי מאוד אם בית הספר יוותר על מגמות האומנות, זו אפילו תהיה בושה גדולה אם זה ייפסק".
תגובת העירייה: "העירייה אינה יכולה לאלץ גביית תשלום מסרבנים – לכן גובשה תכנית הקיצוץ שתוריד עלויות להורים אך תאפשר המשך שמירה על ייחודיות בית הספר".
יו"ר ועד ההורים ורד שמריהו בחרה שלא להתייחס.