בשבוע שעבר הוכנס גבר שאינו מוכר לילדי קייטנות הגנים תרזה ותדהר שנמצאים בגן פעמונית בהרצליה, חילק דברי מתיקה לילדים יחד עם ברכות לראש הממשלה בנימין נתניהו.
2 צפייה בגלריה
גן פעמונית והתכתבויות ההורים
גן פעמונית והתכתבויות ההורים
גן פעמונית והתכתבויות ההורים
(צילומים: פרטי)
ההורים ההמומים ששמעו גרסאות שונות של אותו סיפור מילדיהם ניסו לברר מי האדם שנכנס ובאיזו רשות, וכעת הם דורשים טיפול חמור מאוד באירוע "שהינו מחדל".
"מי פתח לו את השער?", זעמו ההורים בווטסאפ הקבוצתי, "מה זה להכניס גבר זר לתוך גן ועוד בלי מסיכה. איך צוות הגננות והסייעות לא הגנו על המלאכים הרכים שלנו?".
מבירור שנערך מסתבר כי אחת הסייעות במקום היא זו שהכניסה את הגבר הזר, ככל הנראה בטעות, ללא ידיעת הגננות.
ניצן ויסברג פעילה מרכזית בארגון "ישראל חופשית" העלתה פוסט נוקב בנושא: ״בשבוע שעבר ילדי קייטנת עירייה בגן פעמונית בהרצליה חזרו הביתה עם גרסאות שונות של אותו סיפור מוזר: 'איש דתי בלי מסיכה שאני לא מכיר נכנס לגן, סיפר לנו ברכות לביבי נתניהו וחילק וופלים', כך סיפר גיא, בן 5.5 לאבא שלו למשל.
"ההורים המזועזעים פנו לעירייה והבוקר קיבלו תשובה מרכזת החינוך לגיל הרך דגנית דקל שהודיעה שאין מה לומר מלבד שהצוות עשה טעות ובכל מקרה אחת הסייעות שהיתה שם לא תהיה שנה הבאה.
2 צפייה בגלריה
"אירוע חמור מאוד"
"אירוע חמור מאוד"
"אירוע חמור מאוד"
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
"הבנתם? ההורים לא יכולים להכנס לגן בגלל קורונה אבל מכניסים גבר זר בלי מסיכה. הגבר הזר הזה משדל ילדים קטנים עם ממתקים לשרת את הצרכים שלו, צרכים של מבוגרים. עושה להם תעמולה פוליטית לנאשם בשוחד מרמה והפרת אמונים. ועוטף את זה בקדושה של ברכה ותפילה.
"שוחחתי עם אחד האבות שאמר לי 'כל יום עוד סיפור שהגענו לתחתית של התחתית. הפסדנו את כל מה שהיה לנו, אבל לא את הילדים'. שיהיה ברור למשה פדלון ראש עיריית הרצליה, למחלקת החינוך בהרצליה ולמערכת החינוך בכל המדינה - אנחנו נמטיר על כל מי שׁמתעסק לנו בילדים אש וגופרית".
מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "על פי נהלי העירייה, באופן גורף, אסורה הכניסה לגנים של מי שאינו חלק מהצוות הקבוע (לרבות הורי ילדי הגן). עיריית הרצליה רואה בחומרה רבה את הארוע המתואר. העירייה הורתה לחברת 'מרכזים קהילתיים' המפעילה את הצהרון לחקור לעומק את פרטי המקרה, נסיבותיו ואת כל הגורמים האחראים.
"במקביל, הנחתה הנהלת העירייה את אגף החינוך לבצע ביקורת ופיקוח על תוצאות החקירה ולחדד שבעתיים את הנהלים בכל מוסדות החינוך בעיר על מנת שמקרה שכזה לא ישנה בעתיד".