עיריית הרצליה נערכת לאתגר הלמידה מרחוק עקב משבר הקורונה במערכת החינוך. בימים אלה רוכשת העירייה כ-1,000 מחשבים, בהם מחשבים ניידים עבור צוותי ההוראה והגננות ומחשבים נייחים עבור התלמידים. זאת לצד תכנית "מחשב לכל ילד" אשר קיימת בעירייה מזה מספר שנים ובמהלכן קיבלו 391 משפחות מחשבים.
1 צפייה בגלריה
תוכנית לא ריאלית
תוכנית לא ריאלית
מחשבים לתלמידים
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
כל זה כחלק מלקחי הלמידה בגל המגיפה הראשון, אז התברר כי יש תלמידים שאין להם מחשב בבית או שיש מחשב אחד במשפחה עם מספר אחים ואחיות.
המחשבים הם חלק מהכלים הטכנולוגיים המאפשרים לקיים לימודים גם בתנאים בהם לא ניתן להגיע לבית הספר, וכן הם מאפשרים לקיים קשר רציף עם התלמידים, ובינם לבין חבריהם, וכן לשמור על השיח בין ההורים לצוותי החינוך.
אגף החינוך בשיתוף פעולה עם בתי הספר יערוך מיפוי של התלמידים הזקוקים למחשבים אלה, ידאג לחיבורם לתשתיות האינטרנט ויבצע הדרכות לשימוש במחשבים.
במקביל, הכריזה העירייה על הכשרה של כ-500 מורים והורים אשר יוכלו להשתלב בלמידה מרחוק.
מנכ"ל העירייה, יהודה בן עזרא, ציין: "עיריית הרצליה קשובה לצרכים של תושבי העיר ופועלת מתוך מחויבות להקצות משאבים רבים על מנת לאפשר קיום שיגרת לימודים, תוך דגש על שוויוניות".
מ"מ וסגנית רה"ע הממונה על החינוך, איה פרישקולניק, אמרה: "שנת הלימודים החדשה נפתחת בתקופה מאתגרת. הנהלת העירייה, יחד עם אגף החינוך וצוותי החינוך, פועלת בכל האמצעים על מנת להבטיח את קיום שנת הלימודים בצורה הטובה ביותר".