"אנחנו בקושי גומרים את החודש, סגרו לנו את חשבון הבנק בגלל מינוס גדול". כך אומר השבוע אריאל קדוש מרעננה בעקבות דרישת תשלום של 5,500 שקל שהגיעה לפני כחודש וחצי מחברת החשמל והצעה להסדר תשלומים שהציעה החברה לאחר התערבות אגף השירותים החברתיים ברעננה.
1 צפייה בגלריה
"חברה כזאת גדולה נטפלת למשפחה קטנה"
"חברה כזאת גדולה נטפלת למשפחה קטנה"
"חברה כזאת גדולה נטפלת למשפחה קטנה"
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם >>>
"אנחנו משפחה בת שבע נפשות שחיה מביטוח לאומי ותרומות ומטופלת ברווחה", אומר קדוש (39). קיבלתי מכתב מחברת חשמל על החוב כי מישהו חיבל במונה שבארון חשמל שלנו והם מאשימים אותנו. הם מפילים עלינו תיק על מה שלא עשינו מעולם. לא יודעים מאיפה זה בא לנו. חברה כזאת גדולה נטפלת למשפחה קטנה", הוא מוסיף.
לטענת חברת החשמל, כפי שנמסרה למשפחת קדוש, לפני שנה בדיוק נמצא כי החיבור בארון החשמל חובל, וכתוצאה מכך צריכת החשמל במקום נרשמה באופן חלקי. "נמצא כי תקינות החיבור נפגעה החל מ-28 בספטמבר 2017. לאור האמור לעיל, בוצע חיוב בגין הפרשי צריכה שלא נרשמו במונה". משפחת קדוש נדרשה להסדיר את חובה עד השבוע. "בתום תקופה זו נראה את עצמנו רשאים לנקוט בכל האמצעים החוקיים כולל ניתוק אספקת החשמל", הזהירה החברה. לבקשת קדוש, כתבה העובדת הסוציאלית לחברת החשמל על מצב המשפחה ומצוקתם הכלכלית.
קדוש, יליד רעננה, אינו עובד בשל מצבו הבריאותי. באותה תקופה נישא לשירן (37), ילידת רמת השרון, כבדת שמיעה מלידה, שאף היא אינה עובדת. שניהם מקבלים קצבות נכות ומגדלים חמישה ילדים. הם מתקיימים מ-8,500 שקלים בחודש, ומתקשים לעמוד בנטל הכלכלי. מזה עשר שנים הם מתגוררים בשכירות בדירת עמידר, ולטענתם החבלה בארון החשמל בוצעה ככל הנראה בזמן שיפוץ.
מחברת חשמל נמסר: "מדובר בחוב בגין שימוש בלתי חוקי בחשמל באופן שהמונה חובל כך שצריכת החשמל לא נרשמה במלואה. עוד עולה כי בתקופת השימוש הבלתי חוקי, צריכת החשמל ירדה משמעותית ואילו לאחר החלפת המונה עלתה. לפנים משורת הדין החלטנו להפחית 10% מהחוב ולפרוס אותו ל־16 תשלומים".