מבצע מרגש ומיוחד במינו הגיע השבוע לסיומו כאשר עשרות ניצולי שואה בתוכנית ידים טובות קבלו משלוח מנות מיוחד שמצרכיהם נאספו, נארזו וחולקו על ידי עובדי מכבי שירותי בריאות במחוז השרון.
1 צפייה בגלריה
העובדת סוציאלית יערה מנדלבלט וג'וזפין אהרון
העובדת סוציאלית יערה מנדלבלט וג'וזפין אהרון
העובדת סוציאלית יערה מנדלבלט וג'וזפין אהרון
(צילום: דוברות מכבי)
בשבועות האחרונים התגייסו עשרות עובדי מכבי ותרמו מאות מצרכים מיוחדים כדי להכין משלוחי מנות מותאמים ואישיים לניצולי השואה. הם תרמו עוגיות ללא סוכר, ריבות מיוחדות וקרקרים ללא נתרן ואף הוסיפו מוצרי בסיס במידת הצורך. לאחר איסוף מאות מצרכים התגייסו העובדים לאריזת החבילות והכנת הקדשה אישית לכל אחד ואחת מהניצולים.
בתחילת השבוע החל מבצע החלוקה ולבתיהם של 52 ניצולי שואה ללא משפחה תומכת הגיעו עובדות סוציאליות בתוכנית שהעניקו להם את משלוח המנות המיוחד ואחלו להם חג פורים שמח.
יערה מנדלבלט, אחת העובדות הסוציאליות שהובילו את המבצע, הגיעה לביתה של ג'וזפין אהרון, ניצולת שואה המתגוררת לבדה ברעננה וכל משפחתה מתגוררת בחו"ל "אין מילים לתאר את השמחה וההתרגשות שהאירו את הפנים של ג'וזפין כשנכנסתי לביתה. היא כל כך הודתה על המחווה הזאת, שמחה לראות שאנחנו זוכרים ודואגים לה גם בחג. אני מרגישה זכות עצומה להיות חלק מתוכנית כל כך חשובה. לנו אולי זה נראה כמו מחווה קטנה אבל עבורם זה עולם ומלואו".
במשך שלושה ימים, החל מתחילת השבוע עברו עובדי מכבי שירותי בריאות בין 52 בתים של ניצולי שואה עריריים בהרצליה, רעננה, כפר סבא ופתח תקווה. הניצולים התרגשו והודו לצוותים שזכרו אותם ושמחו אותם בחג פורים.
מבצע חלוקת משלוחי המנות יצא לדרך במסגרת תכנית "בידיים טובות" שהיא יוזמה של הרשות לזכויות ניצולי שואה במשרד האוצר בשיתוף מכבי שירותי בריאות. במסגרת התכנית מאותרים במכבי ניצולי שואה עריריים או ללא מעטפת משפחתית, ואליהם מוצמדות עובדות סוציאליות המתאמות את הטיפול הנדרש עבורם מבחינה רפואית וסוציאלית. התכנית ייחודית למכבי ומאז החלה לפעול בקיץ 2019 הצטרפו אליה כבר כ-500 ניצולים שמקבלים מענה וטיפול שוטף.
גבי סליזק מנהלת העבודה הסוציאלית במחוז השרון- "שיתוף הפעולה היחודי הזה החל לפני כמה חודשים ואנחנו בכל פעם מתרגשים ממנו מחדש. ההתגייסות של העובדים הייתה יוצאת דופן ומרגשת ואני שמחה שהצלחנו לשמח כל כך הרבה אנשים שאלמלא היוזמה המבורכת הזאת, אולי לא היו מציינים כלל את החג".