הרכב שופטי בית משפט המחוזי בתל אביב, בראשות השופטת טלי חיימוביץ, זיכה מעבירות האינוס במרמה והרשיעו בעבירות מעשה מגונה במרמה, את ד"ר בני שכטר, גניקולוג מאזור השרון. לאחר שהוגש כתב האישום סניגוריו טענו כי מדובר בהחלטה שגויה.
1 צפייה בגלריה
ד"ר בני שכטר בהכרעת הדין
ד"ר בני שכטר בהכרעת הדין
ד"ר בני שכטר בהכרעת הדין
(צילום: מוטי קמחי)
קראו גם >>
כזכור, לפני כארבע שנים, הוגש על ידי פרקליטות מחוז תל אביב, כתב אישום נגד ד"ר שכטר לבית המשפט המחוזי בעיר, בו הואשם הרופא הבכיר הואשם כי ביצע את העבירות בשלוש נשים שהגיעו לקבל ממנו טיפול לאחר שהתלוננו על כאבים בעת קיום יחסי מין.
מפרטי כתב האישום עלה כי שכטר רימה את הנשים וטען כי מדובר בהליכים וטיפולים רפואיים הנדרשים לבדיקתן. לאחר שהנשים נתנו לו את הסכמתן ביצע בהן את העבירות המיוחסות לו כאשר בשני מקרים, נטען, הוא השתמש במכשיר רטט שנועד לדרג את רמת ההנאה של המטופלת. הגינקולוג הבכיר אף עומת עם המתלוננות נגדו במשטרת מרחב ירקון.
על פי כתב האישום, שכטר, רופא נשים וסקסולוג בבית החולים מאיר בכפר סבא ובמרפאותיו הפרטיות, ביצע את המיוחס לו במתלוננות שסיפרו לו על כאבים בעת קיום יחסי מין. לפי כתב האישום, שכטר השיג את הסכמת הנשים למעשים שיוחסו לו על ידי הצגתם באופן הנחזה להיראות כאילו מדובר בבדיקות וטיפולים רפואיים הנדרשים לטיפול בתלונותיהן.
השופט גרשון גונטובניק קבע כי: "גם לטיפול יש גבולות, ערך כבוד האדם אינו נותר מחוץ לקליניקה הרפואית. ההיתר לטפל בנשים אינו כולל היתר לפגוע בכבודן ולבצע פעולות שלא עולות בגדר טיפול. הבחנו בין פעולות הנוגעות לטיפול מיני מקובל לבין פעולות החורגות ממנו בעליל.
"הוכח שהנאשם לא הסתפק בבדיקה אלא הניח מכשיר רוטט על איבר מינן וביקש לציין את תחושתן לעוררות מינית. מצאנו את עדותן כמהימנה, והתוצאה היא ברורה: פעולות אלו אינן חלק מטיפול לגיטימי. מדובר בהתנהלות הנוגדת ביסודות יחסי רופא-מטופל. היא הפרה את האוטונומיה של המטופלות".
השופט אברהם היימן הוסיף: "שללנו ניסיון לעלילת שווא או לדמיון. המתלוננות סיפרו בעדותן כי חשדו כי מעשיו אינם תקינים וחורגים מגבולות הטיפול הרפואי. הן לא הפסיקו את הטיפול מתוך הכבוד שרחשו לו כגינקולוג וסקסולוג בעל מוניטין. התנהגותן בנסיבות של תקיפה מינית של רופא מתקבלת על הדעת ומתיישבת בנסיבות התקיפה".
התובעת עו"ד רוזי כבאז מפרקליטות מחוז תל אביב אמרה לאתר ynet כי "בית המשפט קבע כי הוא מקבל את עדויות שלוש המתלוננות. אחת מהן, אישה צעירה, חיילת, החלה את הפרשה. אישה אמיצה שהחליטה להתלונן והגישה תלונה במשטרה ומאז התנהל ההליך. שתי נשים הצטרפו אליה וצעדו צעד קדימה כדי שלא יעשה את הדברים הללו לאחרות.
"נקבע כי הנאשם ביזה את המתלוננות. זה מסר חד משמעי שעבירות של גירוי אישה בזמן טיפול גינקולוגי, גם אם משולב בטיפול מיני, הם לא לגיטימיים ומהווים עבירה פלילית".
עורכי דינו של שכטר, ניב שגב ואורנת קמרון, מסרו אף הם לכתב ynet גלעד מורג, כי "הכרעת הדין מזכה את הנאשם משתי עבירות אונס ומרשיעה בעבירות מעשה מגונה על בסיס דרך משפטית חדשה אודותיה נלמד ונגיב בזמן הנכון".