בסוף החודש תחגוג נעמה ארקין מרעננה את בת המצווה שלה. אבל החגיגות שייערכו במרפסת המשפחתית הן רק סופה של תקופה מרגשת לא פחות, שעסקה כל כולה בנתינה יוצאת דופן. בזכותה של נעמה גויסו 8,000 שקלים לשיפוץ חצר השעשועים ב"בית איזי שפירא" בעיר: "אני מרגישה שזה חשוב שלילדים יהיה מקום לשחק בו בהפסקה, בלי קשר למוגבלות שלהם", אומרת נעמה.
1 צפייה בגלריה
נעמה ארקין. משתוקקת לפגוש את הילדים
נעמה ארקין. משתוקקת לפגוש את הילדים
נעמה ארקין. משתוקקת לפגוש את הילדים
(צילום: אסף פרידמן)
"הכל החל בחודש נובמבר שעבר", מספרת טלי, אמה של נעמה. "נעמה ניגשה אלינו והתחלנו לדבר מה היא הייתה רוצה משנת הבת מצווה שלה. היא אמרה שהיא רוצה לתת משהו למען הקהילה, אבל היא ממש לא ידעה מה, איך ואיפה. ביום שישי הלכנו לפארק רעננה, והיינו בפארק חברים (פארק שמיועד לילדים בעלי צרכים מיוחדים). התחלנו לדבר על זה – מה זה הפארק, ולמה הקימו אותו. נעמה התפלאה מאוד מכך שיש ילדים שאין להם את אותן אפשרויות משחק בחוץ. היא ביקשה שניצור קשר עם 'בית איזי שפירא' כדי לראות אם יש משהו שהיא יכולה לעשות ביחד איתם".
הקשר שיצרה נעמה עם "בית איזי שפירא" הוביל לחודשים ארוכים של שיתוף פעולה מקסים. נעמה עצמה משחקת כדורסל, והידיעה כי יש ילדים שבעבורם משחק בגינה אינו מובן מאליו, חידדה בה את הצורך בפעולה: "היינו בביקור במקום וכשראינו שאין הרבה משחקים בחצר, היא אמרה שזה לא הגיוני שילדים לא יוכלו ליהנות ולבלות כמו ילדים בבתי ספר רגילים".
נעמה החלה במסע לגיוס כספים. בתכנון הייתה שורה ארוכה של אירועים – מערבי סרט ועד מסיבות ביתיות; ואז הגיעה הקורונה. נעמה לא ויתרה; החלה לעבור מדלת לדלת בעיר לבקש תרומות, ומכרה עוגות ועוגיות מדי סוף שבוע כדי לגייס כסף. לקראת חג השבועות הכינה נעמה ספרון אפייה. "רציתי מאוד לפגוש את הילדים שם, אבל בגלל הקורונה לא יכולתי. חשבתי מה אפשר להביא להם נוסף על הכסף שאני מתרימה, אז הכנתי ספר מתכונים שמותאם לילדים עם מוגבלויות וכתוב בשפה קלה. חלק מהמתכונים לקחתי מספר המתכונים של אמא שלי, וחלק מצאתי באינטרנט. זה הכל מתכונים מאוד פשוטים. שמתי תמונות, הדפסתי את הספר, ניילנתי והכנתי 50 עותקים", היא מספרת.
בנפשה נוצרו רגשי חברות עמוקים לילדים שלא פגשה מעולם: "עם הזמן הפרויקט הפך להיות יותר משמעותי, והמסיבה הרבה פחות. כשכל הקורונה תיגמר אני מאוד ארצה לפגוש את הילדים".