מאות שקלים לכל עובד: עובדי מדינה המתגוררים בהרצליה ובמרכז הארץ יזכו לפיצויים בעקבות סבב הלחימה האחרון בעזה ("חגורה שחורה") שהתנהל בחודש נובמבר האחרון.
1 צפייה בגלריה
טילים למרכז
טילים למרכז
טילים למרכז
(צילום: אבי רוקח)
סכום הפיצוי נאמד במאות שקלים לעובד, בהתאם לתפקיד ולוותק. מדובר בעשרות אלפי עובדים שנעדרו מהעבודה בתאריך ה-12 בנובמבר, בו יצא צה"ל למבצע "חגורה שחורה" בעזה. באותו היום, בשעה 07:00 הנחה פיקוד העורף את מי שמתגוררים באזורי דן, ירקון והשפלה, לא להגיע למקום העבודה ואף ביטל את כל הפעילויות החינוכיות.
כשעתיים לאחר מכן, שונתה ההנחייה והותרה יציאה לעבודה הותרה, בתנאי שקיים מרחב מוגן תקני במקום העבודה. כחודש לאחר מכן, פורסם חוזר הממונה על השכר ובו נקבע כי עובדים שנעדרו מהעבודה ביום זה ושמקום עבודתם באזורים שהוזכרו לעיל, יהיו רשאים לנצל יום חופשה או יום בחירה מהימים הצבורים שעומדים לרשותם. כלומר, אותם עובדים לא היו זכאים לקבל שכר עבור אותה היעדרות.
לפי הנחיית נציב שירות המדינה כפי שהעבירה לכל הממונים בשירות באזורים אלו, הפיצוי בגין היעדרות העובדים כפוף למספר תנאים: מדובר בעובדי מדינה שנעדרו או עזבו את העבודה בשל הנחיית פיקוד העורף והצהירו על כך בכתב. תנאי נוסף הוא אישור של הסמנכ"ל והממונה על הביטחון במשרד או ביחידת הסמך, כי בהתאם להנחיות פיקוד העורף לא ניתן היה לקיים מהלך עבודה תקין במקום העבודה הקבוע של העובדים או שלא ניתן היה להגיע אליו, ביום זה או בחלק ממנו.