המקרר החברתי מגיע להרצליה: שני סטודנטים מהמרכז הבינתחומי בהרצליה יובל קדישביץ (25) ואורן ברקת (27) פתחו בקמפיין מימון המונים להקמת מקרר חברתי בהרצליה.
2 צפייה בגלריה
מקרר חברתי בהרצליה
מקרר חברתי בהרצליה
מקרר חברתי בהרצליה
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
המקרר שיירכש וימותג מהתרומות, יוצב במרכז הרצליה, מחוץ ל-"עסק מארח", כשהוא פונה ונגיש לעוברים ברחוב. המקרר יהיה פתוח ומואר 24/7. מנהלי הפרויקט ומתנדבים מהקהילה יאספו בכל סוף יום מעסקים מקומיים- פירות, ירקות ומאפים שלא יוכלו להימכר ביום שלמחרת.לאחר מכן, ימלאו את המקרר ויפרסמו בקבוצת הפייסבוק את מלאי המקרר ואת בית העסק התורם ויזמינו את אנשי האזור לבוא ולהשלים לעצמם מצרכים במקום לקנות. המקרר יפונה מכל תכולתו וינוקה כל 24 שעות, לפני שיוכנסו המוצרים החדשים שנתרמו.
עסקי המזון בשכונה אשר לוקחים חלק בפרויקט, יקבלו תו חברתי שיזהה אותם כעסק שמשתתף במאמץ ותורם עודפי מזון לקהילה - הכוונה היא למוצרים שהיו עתידים להיזרק.
יובל קדישביץ: "אומנם לא גדלתי בהרצליה אבל מאז שעברתי לכאן אני מרגיש חיבור גדול לעיר ולתושבים. כשראיתי את הפרויקט בפעם הראשונה, ידעתי שזה חייב להיות גם אצלנו. מה יותר טוב מלחבר את הקהילה סביב עזרה לזולת ולסביבה? בלי כסף בלי שטויות, רק נתינה. הקמתי בעבר חברה ובתוספת הלימודים שלי והניסיון השיווקי שאני מביא איתי, ידעתי שאני חייב לעשות. עומר ודוד, המייסדים של הפרויקט, חיברו במזל ביני לבין אורן וישר נגשנו לעבודה".
2 צפייה בגלריה
למען הקהילה
למען הקהילה
למען הקהילה
(צילום: מסך)
אורן ברקת: "לדעתי, היופי בפרויקט של המקרר זה בכך שהוא מאחד שתי מטרות חשובות האחת יצירת קהילה סולידרית ומגוונת והשניה מניעת בזבוז מזון וקידום ערכי קיימות. גם אני כמו יובל, לא גדלתי בהרצליה אבל ששמעתי על הפרויקט וראיתי את ההתלהבות של האנשים שעומדים מאחורי המקרר אמרתי לעצמי שאני חייב להצטרף לחגיגה. מחמם את הלב לראות שבתי עסק וחבר'ה בהרצליה רוצים לעזור בפרויקט המדהים הזה".
לעזרה בהקמת המקרר החברתי לחצו כאן.