עשרות פועלים זרים אוכלסו בבניין מגורים בשכונת הרצליה הירוקה, בתוך דירת טריפלקס שחולקה ליחידות דיור קטנות. "זוהי התקהלות מובהקת המהווה הפרה של החלטות המדינה בדבר הקורונה", טוענת אחת הדיירות בבניין במכתב ששלחה לעירייה, "נוסף על כך, נראה שכרגע ההתנהלות בדירה חורגת מהגדרת 'מגורים' והופכת לנכס המשמש כאכסניה, דבר הפוגע משמעותית באיכות החיים ובבריאות של דיירי הבניין והרחוב". בעל הדירה טוען: הכול חוקי.
1 צפייה בגלריה
הבניין שבו שוהים העובדים. "נגרם נזק רב לבניין"
הבניין שבו שוהים העובדים. "נגרם נזק רב לבניין"
הבניין שבו שוהים העובדים. "נגרם נזק רב לבניין"
(צילום: אסף פרידמן)
קראו גם >>
במכתב אל מהנדסת העיר חנה חרמש, מנהלת אגף הפיקוח מירן טמם ומנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא מגוללת השכנה את השתלשלות האירועים שקדמו לאכלוס הדירה בפועלים זרים: בבניין יש חמש דירות. אחת מהן נמכרה והרוכש החליט לחלקה ליחידות.
הכותבת ביקשה לבדוק אם יש לרוכש היתר בנייה וכן "האם מאושר לו לעשות שינויים במבנה החיצוני כפי שעשה, בהוצאת צינורות ביוב, צינורות מים שמטפטפים ומביאים יתושים, הרחבת חדר למרפסת הגג וכו'". לטענתה, בעל הדירה החדש "גרם נזק רב לבניין המגורים המשותף, כגון שבירת כביש הכניסה לחניה, שברים במדרגות, שריטות בקירות, הריסת דלת הכניסה, פגיעה בגינה ובצמחייה ועוד. בעל הדירה אינו מוכן לתקן את הנזקים שנגרמו בעקבות שיפוץ דירתו ואף אינו מוכן להשתתף בשיפוץ כללי של הבניין".
לטענתה, החלוקה ליחידות דיור מורידה את ערך הבניין, הרחוב והשכונה, מעמיסה על התשתיות והחניה ברחוב וגורמת לנזק תברואתי. "ככל שאין היתר לשינויים שנעשו בדירה זו, אבקש כי הפיקוח יפעל באופן מיידי ויפסיק את השימוש החורג בדירה זו", מסכמת השכנה את תלונתה, שנשלחה גם ליועצת המשפטית של העירייה, עו"ד ענת בהרב קרן.
מבעל הדירה נמסר בתגובה: "הכל חוקי, נבדק ואושר על ידי העירייה. אני לא צריך לתת לך דין וחשבון מי נמצא בדירה. השכנים מתלוננים על אנשים זרים שגרים בדירה באישור שלי - זו גזענות".
מהעירייה נמסר בתגובה: "התלונה התקבלה בעירייה. דרכי הטיפול בה נבחנות בימים אלה על ידי התובע העירוני וגורמי האכיפה באגף ההנדסה".