שובר שתיקה: חבר מועצת עיריית הרצליה, אלעד צדיקוב, קורא לעיריית הרצליה לפטר את המורה, עידן אבן פז, מורה לאזרחות ביכון היובל בהרצליה, על רקע חברותו בארגון "שוברים שתיקה".
2 צפייה בגלריה
עידן אבן פז מלמד
עידן אבן פז מלמד
עידן אבן פז מלמד
(צילום מסך: ארכיון)
לדבריו של צדיקוב, אבן פז לא מסתיר את דעותיו שלדעתו חורגות מגבולות חופש הביטוי ומשמיע אותן בשיעוריו בתיכון.
במכתב ששלח היום (חמישי) לראש העיריה משה פדלון, כותב צדיקוב: "ברצוני להלין בחומרה על העסקת המורה עידו אבן פז, כמורה לאזרחות בתיכון היובל. אבן פז פעיל בכיר ב'שוברים שתיקה' ,משתמש בזהותו הארגונית במתכוון מול תלמידיו. מכח זה מנכיח את דעותיו הפוליטיות וחורג מגבולות חופש הביטוי המותרות על עובדי הוראה במערכת החינוך עפ"י חוק.
"הארגון 'שוברים שתיקה' הינו מארגוני הליבה של הקרן לישראל חדשה. מתוקצב בכסף רב ממקורות אירופיים אנטי ישראליים, ע"מ לחתור תחת פעלם ושליחותם של חיילי צה"ל ולבצע דה-לגיטימציה למדינת ישראל ברחבי העולם. הארגון מוקע היום מקיר לקיר ברחבי החברה הישראלית – אנשי ימין ושמאל כאחד.
2 צפייה בגלריה
אלעד צדיקוב
אלעד צדיקוב
אלעד צדיקוב
(צילום: פרטי)
"הנני גאה בתלמידי היובל שעומדים לצד מדינת ישראל וחייליה, ומוקיעים באומץ לב ציבורי –נטע זר שחדר לשורות הסגל החינוכי בתיכון. כבוגר תיכון היובל וכקצין לוחם בצה"ל במיל' ששכל חברים במלחמות ישראל- כולל מתיכון היובל עצמו, אני משתומם מהחלטת מנהל התיכון. זהו קו מסוכן המעודד בעקיפין אי תרומה וחוסר הערכה ללוחמי ישראל.

"אני קורא לך אדוני ראש העיר, להשמיע קול מנהיגותי המכבד את לוחמי צה"ל ואת מדינת ישראל ומוקיע ניסיונות חדירה של ארגונים זרים לשורות מערכת החינוך בהרצליה".
גורם בכיר בעירייה התייחס למכתבו של חבר המועצה ואמר שחבל שבימים אלו יש מי שמלבה את אש שינאת החינם - במקום לפעול למען טיפוח ערכי סובלנות וכבוד הדדי.
מעיריית הרצליה נמסר: "מדובר במורה, ממלא מקום, בעל תעודת הוראה המאושר על ידי משרד החינוך. חופש הביטוי הינו ערך יסוד בחברה דמוקרטית ואגף החינוך של עריית הרצליה מקדיש תשומת לב רבה לנושא מסגרת הדיון וגבולות חופש הביטוי הפוליטי של עובדי הוראה על מנת לשמור על אופי
השיח המתנהל בשיעורים ומתן מקום למגוון של דעות, תוך סובלנות וכבוד הדדי. עם זאת, מנהל אגף החינוך הונחה להיפגש עם התלמידים, לשמוע אותם ולשוחח על הנושא (כי גם לתלמידים מותר להביע דעה - בגבולות השיח הדמוקרטי" .