חברי עמותת פרקינסון סניף כפר סבא-הוד השרון נפגשו לאחרונה לראשונה עם תלמידי מגמת הנדסת תוכנה בתיכון כצנלסון בכפר סבא, במסגרת תוכנית חדשה להיכרות עם המחשב בה משתתפים תלמידות ותלמידי בית הספר ותושבים המתמודדים עם מחלת הפרקינסון.
1 צפייה בגלריה
מפגש התלמידים עם חולי הפרקינסון
מפגש התלמידים עם חולי הפרקינסון
מפגש התלמידים עם חולי הפרקינסון
(צילום: עיריית כפר סבא)
שיתוף הפעולה בין התיכון לעמותה נוצר בעקבות פגישה בין פעילת העמותה דורית אלדור לבין רכזת המעורבות החברתית בתיכון פזית רוזנבלט והמורה להנדסת תוכנה שירלי מרשנד.
במסגרת התוכנית הייחודית, מגיעים חברי העמותה המתמודדים עם מחלת הפרקינסון לשיעורים משותפים עם תלמידי המגמה, תוך הכרה והבנת הצרכים המיוחדים של החולים.
המפגש הראשון, שנחל הצלחה וגרר התרגשות בקרב כל משתתפיו, כלל 16 חולי פרקינסון וכ-30 תלמידי מגמת הנדסת התוכנה בתיכון, כאשר בהמשך יתקיימו מפגשים דומים אחת לשלושה שבועות עד סוף שנת הלימודים, בהם ילמדו התלמידים את המתמודדים עם המחלה את נושא המחשב על שימושיו השונים.
מגמת הנדסת תוכנה בתיכון כצנלסון היא מגמה ייחודית, המיועדת לתלמידות ותלמידים בעלי מוטיבציה גבוהה ורצון למצוינות.
תיכון כצנלסון מקיים פעילויות שונות במהלך שנת הלימודים, המחברים בין המחויבות להתנדבות של תלמידיו לבין תחומי הלימוד והמגמות השונות בבית הספר.
מנהל תיכון כצנלסון, ד"ר טובי רוזנברג: "אני גאה בתלמידים ובצוות בית החינוך שלנו על השתתפותם בפרויקט ערכי זה. ההתנדבות הקהילתית של תלמידי בית החינוך שלנו, שיתוף הפעולה של צוותי הוראה מקצועיים בתחומי דעת שונים והחיבור לאוכלוסייה בעלת צרכים מיוחדים הופכת את התוכנית הזו למיוחדת וחשובה במיוחד. פעילות זו, כמו גם מפגשים אחרים שקיימנו השנה עם אוכלוסיות שונות, חלקן מוחלשות, יש בה כדי לחזק ערכים של כבוד האדם, סובלנות ואחריות חברתית ואנו נמשיך להעמיק פעילויות אלו".