סוגרים חשבון: תלמידים מהרצליה משתמשים בבהלת הקורונה כדי להפיץ שמועות זדוניות על חבריהם לספסל הלימודים, דרך קבוצות וואטסאטפ וברשתות החברתיות.
1 צפייה בגלריה
"שיימינג הגובל בפלילים"
"שיימינג הגובל בפלילים"
"שיימינג הגובל בפלילים"
(צילום המחשה: Iakov Filimonov, Shutterstock)
"יש ל... קורונה. בגלל זה הוא לא בא ללימודים", הודעות בנוסח זהה או דומה, נשלחו ביומיים האחרונים בקבוצות הוואטסאפ הבית ספריות וגרם לחרושת שמועות סביב תלמידים שונים על לא עוול בכפם.
"מדובר באקט שהוא שיימינג מובהק, חסר כל ביסוס, הגובל בפלילים", אמרו גורמים בעיריית הרצליה שנחשפו לתכנים אלו, "התלמידים הללו, חלקם מחטיבות הביניים וחלקם גם מהתיכונים, לא רק מפיצים שמועות באוויר, אלא אפילו נוקבים בשמות ספציפיים של תלמידים. סוג של הלצה או סגירת חשבון שבאקלים הנוכחי גורמת לבהלה מיותרת ולסבל נורא".
יו"ר הנהגת ההורים, זיו עומר, התייחס אף הוא לנושא המקומם ובהודעה שפרסם להורים כתב: "הורים יקרים, לצערינו מופצות ברשתות החברתיות הודעות לא מבוססות, חלקן כוללות שמות של ילדים. מעשה זה אינו חברי ויתכן שגם אינו חוקי. אנא המנעו מהמשך הפצה".
מעיריית הרצליה נמסר: "עיריית הרצליה נמצאת בקשר ישיר ושוטף עם הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות ובמשרד החינוך ופועלת על פי הנחיותיהם. לידיעתכם - משרד הבריאות, קופות החולים ומד"א פתחו קו חרום משותף *בטלפון 101* אשר מאפשר שיחה והתייעצות עם גורם רפואי מוסמך. להנחיות באשר להתנהלות בבתי הספר ניתן לפנות לקווי החרום של משרד החינוך בטלפונים 03-6564560/1/2/3/4 . עיריית הרצליה עומדת לשירותכם באמצעות המוקד העירוני בטלפון 106. העירייה מבקשת מהציבור להימנע מהפצת שמועות שווא ברשתות החברתיות המעוררות בהלה מיותרת ולהיות קשובים להודעות אמצעי התקשורת הרשמיים".