אם בימים כתיקונם סובלים קשישים רבים מבדידות ומשוועים לחברה ולשיח, קל וחומר שבימי הקורונה וגם אחריה, הרצון לשיח קליל, מרענן ואופטימי, מקבל משנה תוקף.
בדיוק לצורך כך נרקם שיתוף הפעולה מיוחד של חברת נטלי – שירותי רפואה ועמותת "רוח טובה" מקבוצת אריסון המחברת בין מתנדבים לגופים הזקוקים להם. המיזם קישר בין עובדים בחברות הייטק בהרצליה לחברי הקהילה התומכת בעיר. ההייטקיסטים יוזמים שיחות טלפוניות עם הקשישים ודורשים בשלומם. הקשישים שמחים שיש להם מישהו לדבר איתו ושיש מי שמקשיב להם, ובייחוד כשמדובר באנשי הייטק צעירים ומעניינים.
"אני עושה עם עצמי חשבון נפש בשנים האחרונות, חושב עם עצמי איך אני יכול להחזיר יותר לחברה, איך אני יכול לעזור לזולת. יש לי משפחה טובה, ילדים, עבודה, החיים שלי טובים. חשבתי על זה שבזמן הקורונה היו הרבה אנשים שמצאו את עצמם בסיטואציות קשות, בין אם הם איבדו את מקום עבודתם או שנכפתה עליהם בדידות קיצונית, מספר עמית ברקוביץ', עובד בחברת ההייטק 888 בהרצליה, "לשמחתי, קיבלתי הזדמנות להתנדב דרך החברה בה אני עובד ולהתקשר באופן קבוע לניצולת שואה, רחל, ולדבר איתה.
"אני מתקשר אליה לפחות אחת לשבוע, שואל לשלומה, בודק אם היא צריכה משהו, מספר לה על עצמי ובעיקר מקשיב לה, לסיפורים שלה ולמחשבות שלה. יש לי שתי סבתות שהן ניצולות שואה וזה היה נורא סנטימנטלי בשבילי לדבר עם רחל, ממש כאילו היא סבתא שלי" הוא ממשיך.
"בשביל אותם מבוגרים שנמצאים לבד בבית, תקופת קורונה הייתה מאתגרת במיוחד ואני כל כך שמח שניתנה לי ההזדמנות לעזור אפילו קצת. כמו שעשיתי את זה בשבילה, עשיתי את זה גם בשבילי. אני יודע שהשיחות תרמו לה הרבה והפיגו את בדידותה. אבל הן גם תרמו לי הרבה, לדעת ששיחה אחת שלי כל כך משפיעה כל מישהו. זאת תחושה מדהימה וזה לחלוטין נוהל שאדבוק בו, גם אחרי הקורונה".
"אני גרה לבד וכמעט ולא יצאתי מהדירה בחודשים האחרונים. המתנ"ס נסגר ואיתו כל הפעילויות החברתיות, לא ראיתי את המשפחה שלי תקופה וכמעט ולא פגשתי אנשים", מספרת רחל יוסטר שלי, ניצולת שואה חברת הקהילה התומכת בהרצליה, "זה כיף לקבל טלפון ממישהו כמו עמית, הוא פשוט נהדר. כיף לי שהוא מתקשר, כיף לי לדבר איתו ולשמוע ממנו. דיברנו הרבה על המצב, סיפרתי לו על איך עוברת עליי התקופה הלא פשוטה הזו. הוא הקשיב, תמך ודאג לי, הרגשתי שבאמת אכפת לו וחשוב לו לדבר איתי ולדרוש בשלומי. אני מחכה שהתקופה הזאת תגמר ונוכל להפגש פנים מול פנים, שאוכל להודות לו על כל הדאגה והאכפתיות".
״זה פרויקט מאוד חשוב, בעיקר בתקופה כמו זו. ניצבנו בפני סיטואציות מאתגרות מאוד שעוד לא נתקלנו בהן, שהיו יכולות להיות להן גם השפעות קטלניות" מספרת ראומה קראוני, מפעילה חברתית של הקהילה התומכת של נטלי - שירותי רפואה בהרצליה. "המסגרת של הקהילה התומכת הייתה לא פחות ממצילת חיים. גם הדברים הקטנים שנתנו תחושת דאגה ואכפתיות, כמו שיחת טלפון שבועית, היו בעלי השפעה אדירה ועוצמתית. היה לי גם חשוב ששני הצדדים ירגישו שהם נתרמים מהפרויקט, ואכן התגובות הן מהמתנדבים והן מחברי הקהילה היו מדהימות״.