כולנו מרגישים את העומס בכבישים בשעות הבוקר ואחר הצהריים, אך האם ההרגשה מוצדקת או שלכולנו זיכרון קצר ועומסי התנועה היו בדיוק כאלו לפני פרוץ מגפת הקורונה? סקר חדש של עמותת אור ירוק באמצעות מכון המחקר "מאגר מוחות" שנועד לבחון את מצב עומסי התנועה בישראל וחלופת התחבורה הציבורית כפתרון לעומסי התנועה, עונה על השאלה.
1 צפייה בגלריה
"עומדים בפקקים בין שעה לשעתיים"
"עומדים בפקקים בין שעה לשעתיים"
"עומדים בפקקים בין שעה לשעתיים"
(צילום: קובי קואנקס)

קראו גם >>>
מהסקר עולה כי בהשוואה לתקופה שלפני הקורונה, רבים נוסעים פחות בתחבורה הציבורית, כ-38% מתושבי הוד השרון, כפר סבא, רעננה, הרצליה ורמת השרון נמצאים יותר בפקקים ועושים שימוש יומיומי ברכב הפרטי.
עוד עולה מהסקר באזור השרון:
78% מתושבי אזור השרון העידו כי הם נוסעים בפקקים כל יום. 30% מהמשיבים טוענים כי הם נוסעים בפקק בין שעה לשעתיים ואף יותר בכל יום.
31% העידו כי בעקבות מגפת הקורונה הם נוסעים פחות בתחבורה הציבורית.
38% טוענים שמאז משבר הקורונה הם נוסעים יותר זמן בפקקים.
62% מהנשאלים משתמשים ברכב הפרטי כאמצעי תחבורה מרכזי.
64% מהנשאלים מאמינים כי שיפור התחבורה הציבורית יתרום במידה רבה או במידה רבה מאוד לצמצום תאונות הדרכים.
50% מהנשאלים באזור השרון העריכו כי מה שיכול להקל על הפקקים הוא שיפור התחבורה הציבורית.
ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "המצב בכבישים בלתי נסבל ובעיקר בגוש דן שנמצא בפקק אחד גדול. הסקר מראה שמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים נכשל בהעברת משתמשים מהרכב הפרטי לתחבורה הציבורית.
"במשך שנה שלמה הייתה לנו הזדמנות גדולה לשפר את מערך הסעת ההמונים, דבר שלא רק שלא קרה אלא שהמצב היום חמור משהיה בעבר ואנשים מבזבזים זמן יקר בפקקים. המשק הישראלי מפסיד הרבה כסף מעומסי התנועה ולכן חייבים להשקיע יותר בשיפור מערך הסעת ההמונים כדי לחסוך כסף, לצמצם את זיהום האוויר ולהפחית את תאונות הדרכים. זוהי השקעה שתחזיר את עצמה מהר מאוד".