נגיף הקורונה אילץ את המשטרה להתמודד עם לא מעט שינויים. השוטרים נדרשים לאכוף תקנות חדשות שמשתנות מדי יום, לפקח על מרחבים שננטשו, וכמובן להמשיך לאכוף את החוק תוך כדי סיכון הדבקות יום יומי. מה התלונה העיקרית בימים אלה? מריבות שכנים, ויש גם בשורות טובות.
1 צפייה בגלריה
סכסוכי שכנים
סכסוכי שכנים
סכסוכי שכנים
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
הבשורה הטובה היא שעל פי נתוני התלונות שהוגשו לאחרונה במרחב גלילות של המשטרה, חלה ירידה משמעותי של 30 אחוז בעבירות רכוש, בהשוואה לחודשים ינואר עד מרץ אשתקד. באופן מפתיע קיימת גם ירידה קלה במספר התלונות בגין אלימות במשפחה.
לעומת זאת חלה עלייה של 300 אחוז בתלונות על סכסוכי שכנים, מחציתן התרחשו רק בחודש מרץ.
עוד מנתוני המשטרה:
הירידה המשמעותית ביותר בכמות התיקים נרשמה בפריצות לדירות - הפחתה של 45% - ובפריצות לבתי עסק ומוסדות, חל צמצום של 7%. במשטרה ציינו כי "במהלך השבועיים האחרונים חל גידול יחסי בחום פשיעה זה והמשטרה שמה דגש משמעותי לנושא שמירת רכוש הציבור, זאת מאחר ובתי עסק רבים ברחבי הארץ סגורים בהתאם לתקנות לשעת חירום". 
בתחום עבירות המין חלה ירידה של 17%. במשטרה הסבירו: "ירידה זו מתבטאת בעיקר בגלל ירידה בשיעור של עשרות אחוזים במקרי אונס והטרדה מינית". 
כמו כן, נרשמה ירידה חדה של 44% בתחום עבירות המוסר (סמים, זנות ועוד). בייצור וגידול סמים צומצם מספר התיקים ב-33%, ובעבירות של סחר, ייבוא ויצוא סמים חלה ירידה ניכרת של 46.5%.