במיינט ירושלים מדווחים כי קיצונים בציבור החרדי, חסידי בעלז, בעיר מסרבים להיבדק לקורונה. הסיבות להסתרת ההידבקות בנגיף היא חשש מסגירת מוסדות חינוך, ביקורת מהמגזר החרדי או דרישת פינוי למלונות. כדי למנוע אבידות, אך להמשיך להימנע מבדיקות ואשפוז, נקנו מדי חמצן (סטורציה) ובלוני חמצן. אלה שסובלים מתסמינים מקבלים את הציוד בהשאלה. החולים מתבקשים לבצע ניטור מתמיד ולוודא שרמת החמצן בדמם אינה יורדת אל מתחת ל־90. במקרה שיש קושי בנשימה הם נעזרים בחמצן. רק אם רמת החמצן יורדת אל מתחת 90 הם נדרשים להגיע לבית חולים באופן מיידי. בכיר בחסידות שהיה מעורב ביוזמה אמר: "כל אלו שבאו אלינו בטענות שאנחנו לא נבדקים, רואה בעצמו שאצלנו אין מתים כמו אצל אחרים שכן נבדקים".
4 צפייה בגלריה
בית הכנסת של בעלז. "אצלנו אין מתים כמו  לאחרים שנבדקים"
בית הכנסת של בעלז. "אצלנו אין מתים כמו  לאחרים שנבדקים"
בית הכנסת של בעלז. "אצלנו אין מתים כמו לאחרים שנבדקים"
(צילום: עמית שאבי)
עוד בענייני מגיפת הקורונה, במיינט בת ים דיווחו כי עובד של בית החולים וולפסון, תושב בת ים, נמצא מאומת לקורונה. זה לא הפריע לו לעלות על מטוס ולטוס לאוקראינה. מבית החולים וולפסון נמסר: ״עובד נמצא מאומת לקורונה, ועקב כך יצא לחופשת מחלה ואושפז באשפוז בית של קופת חולים כבר מעל לשבוע. קופת חולים עדכנה אותנו כי הפר את הנחיות משרד הבריאות לאשפוז בית/בידוד ועלה על טיסה. אנו רואים זאת בחומרה רבה ומגנים מעשה זה שמסכן את בריאות הציבור״.
4 צפייה בגלריה
(וולפסון, צילום: קובי קואנקס)
בעקבות סרטון שהופץ השבוע ברשת בו תועדו מספר נערים כשהם מכים באלימות נער אחר, פתחה המשטרה בחקירה יזומה במסגרתה איתרו החוקרים את הקורבן ועצרו לחקירה חמישה חשודים במעורבות באירוע.
4 צפייה בגלריה
מתוך הסרטון האלים
מתוך הסרטון האלים
מתוך הסרטון האלים
(צילום מסך)
במיינט רחובות מספרים כי מהחקירה עלה חשד לפיו, לפני כשבוע התגלע סכסוך בין הקורבן לחשודים שלאחריו קבע אחד מהחשודים להיפגש עם הקורבן כשחבריו מסתתרים בסמוך. עם הגעת הקורבן למקום, יצאו החשודים ממקום המסתור והחלו לתקוף את הקורבן באלימות קשה ולאחריה דרשו ממנו את כספו. מעצרם של ארבעה מהחשודים (16,15,14,15) הוארך ועם סיום החקירה הגישה הפרקליטות הצהרת תובע לפיה בכוונתה להגיש מחר כתב אישום כנגד החשודים. עוד מספרים במיינט רחובות כי הנער מרחובות שעבר את ההתעללות זומן ללשכת ראש עיריית רחובות, רחמים מלול. שם הביע ראש העירייה הביע את תמיכתו בנער, והציע את עזרתו וסיוע מטעם העירייה בכל דבר ועניין. מלול עוד הוסיף כי הנושא לא יעבור בשקט ודרש מהרשויות לטפל בנושא במלוא החומרה.
במיינט פתח תקוה דיווחו השבוע כי אלמונים השחיתו את פניהן של נשים אשר הופיעו בשילוט עירוני ברחוב הנביאים בשכונת שעריה בפתח תקוה, בה מתגוררים דתיים וחילונים כאחד. האלמונים, ככל הנראה, החליטו כי תמונות נשים שהופיעו בשילוט אינן עולות בקנה אחד עם השקפת עולמם וראו לנכון להשחית אותן. "מאכזב לראות שדווקא בשכונה שבה חילונים ודתיים חיים בהרמוניה מושלמת, המיזוגניה הפונדמנטליסטית מרימה את ראשה", אמר תושב האזור.
"אומנם קיץ, אבל דווקא בגלל שמדובר בשלט של אגף החינוך של העירייה, אפשר לצפות שלפחות במסגרות הצעירות ישתמשו במקרה הזה כמנוף חינוכי ממדרגה ראשונה. אסור שקיצוניות כזאת תכער את המרחב הרב תרבותי שהפך לדי.אנ.איי של שכונת מחנה יהודה. בתור צעד ראשון, יהיה נחמד שהעירייה תתקן את המפגע עם שלט חדש, זהה לזה שהושחת". מהעירייה נמסר כי היא מגנה בכל לשון השחתת רכוש ציבורי בכלל והשחתת שילוט שהוא בבחינת שירות לציבור, בפרט! בשנה האחרונה הגבירה העירייה את האכיפה בנושא השחתת רכוש ציבורי באופן משמעותי ואף יצאה בקמפיין הסברה שעדיין מתנוסס בחלק משכונות העיר ומגנה ונדליזם והשחתת רכוש ציבורי.
4 צפייה בגלריה
הכיכר ברחוב הנביאים בשעריה
הכיכר ברחוב הנביאים בשעריה
הכיכר ברחוב הנביאים בשעריה
(צילום: באדיבות תושב העיר)
גונבים וחוגגים. במיינט נתניה מדווחים כי מצלמות האבטחה של חנות נוחות קלטה חשודים המגיעים אליה ומבצעים רכישות של בידורית, קופסאות סיגריות ותשלום עבור דלק באמצעות כרטיס האשראי, אותו גנבו זמן קצר קודם לכן בחניון רכבים בחוף מכמורת מצפון לנתניה. חוקרי המשטרה פתחו בחקירה לזיהוי החשודים, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים שונים וביצוע מגוון פעולות חקירה, הן גלויות והן סמויות, ואחד החשודים, בן 36 מטירה, כשהוא נוהג בכביש 6 ועוכב על ידי שוטר. במהלך הבדיקה הראשונית, התברר כי החשוד נוהג ברכב כשהוא ללא רישיון נהיגה בתוקף וללא תעודת ביטוח בת תוקף על הרכב. עוד נמצא כי החשוד מחזיק בסם מסוכן מסוג קוקאין במשקל של 0.22 גרם. בהמשך, אותר ונעצר החשוד השני, בן 31 מטייבה והוא נעצר והובא לחקירה בתחנת המשטרה. מחלקת תביעות של המשטרה הגישה נגדם כתבי אישום בעבירות של פריצה לרכב, גניבה, הונאה בכרטיס חיוב ונהיגה תחת השפעת סמים.

כשיונתן בייליק מרעננה חלה בקורונה ונכנס לבידוד בבית הוריו, הוא לא ידע איך יצליח לשרוד את החיים בתוך חדר סגור. הצעיר שבזמן שגרה רגיל להסתובב ברחבי העולם מצא את עצמו כלוא בין ארבעה קירות וכמעט משתגע. אחרי 26 ימים בבידוד יצא לו מזה סרטון שבו הוא פונה לציבור ומסביר שהרבה יותר חמור מהקורונה זה הניתוק מהקשר האנושי, ואיך חמש דקות של שיחת טלפון עם חבר יכולה לחולל פלאים אצל החולה המבודד. "התגובות על הסרטון מרגשות מאוד. זה כל כך שווה את זה כשאתה רואה מישהו שמשתף את הסרטון, וכותב פסקה מלאה על איך הסרטון גורם לו לשנות את ההסתכלות על החיים", סיפר יונתן למיינט רעננה, "אחרים הדגישו כמה חשוב שלא נשכח את אלה שבבידוד. זה פשוט נותן לאנשים קול וסיפור שהם לא בהכרח היו מודעים אליו. בשביל זה אני יוצר תוכן - בשביל המסרים החשובים האלה, שיכולים להניע אנשים לפעולה".