פעוטה בת שנתיים הובהלה למיון ילדים במרכז הרפואי מאיר לאחר ששאפה גרגיר פופקורן לריאותיה.
1 צפייה בגלריה
כשל נשימתי חריף
כשל נשימתי חריף
כשל נשימתי חריף
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם >>>
"הילדה הגיעה אלינו במצוקה נשימתית ניכרת ובהכרה ירודה לאחר שהוריה דיווחו כי ככל הנראה שאפה גרגיר של פופקורן שהיה בקערה ממנו אכלו אחיה הגדולים והוכנסה בדחיפות לחדר הלם", מתאר ד"ר ניר פרידמן, מומחה ברפואה דחופה ילדים במיון ילדים במרכז הרפואי מאיר. "עם הגעתה הוזעקו צוותי אף אוזן גרון והרדמה ועקב הכשל הנשימתי החריף ומחשש לחייה הוחלט להנשים אותה בחדר הלם על ידי ד"ר אלעד דנה וד"ר חזי אוחנה ממערך ההרדמה שליוו את הילדה גם במהלך הניתוח", הוא מוסיף.
"במהלך הניתוח השתמשנו בברונכוסקופ - צינור מתכת חלול אליו מחובר צינור ההנשמה וסיב אופטי על מנת לזהות את המיקום המדויק של הגרגיר ובאמצעות מלקחיים המחוברים גם הם למכשור זיהינו את הגרגיר כשהוא חוסם את דרך האוויר הראשית המובילה לריאה הימנית של הפעוטה ושלפנו אותו בדיוק מירבי ובזהירות", מסביר ד"ר אילן בלאו.
מומחי מרכז הרפואי מאיר מקבוצת כללית מדגישים: "לפופקורן יש נטייה להתנפח בדרכי הנשימה ומותר החל מגיל 4 שנים. יחד עם זאת חשוב לזכור כי כל סוגי האגוזים בדומה לגרגיר פופקורן שאינו מוכן מותרים מגיל חמש בלבד ובהתאם ליכולות של כל ילד. ילדים קטנים צריכים להיות בהשגחת מבוגרים ובטח שבקרב דברים אותם הם עלולים לשאוף או להכניס לפה. אם יש חשש כי הילד שאף גוף זר יש להתקשר מיד לסיוע רפואי ולהתחיל בפעולות ראשוניות להוצאת הגוף הזר ולכן מומלץ מאוד להורים לעבור קורסים של עזרה ראשונה ולרענן אותם מפעם לפעם".