כחלק מקידום הרשת המטרופולינית בהרצליה נפתחו לתנועה נתיבי תחבורה ציבורית ברחוב בין ציון מיכאלי, במקטע שבין רחוב יוסף נבו עד למתחם תחנת רכבת הרצליה, לצד פיתוח המרחב האורבני המתבטא בסלילת שביל אופניים בסטנדרט בטיחותי, רחב ומופרד מהכביש שיתחבר לרשת של שבילי אופניים הבינעירוניים- 'אופנידן',בהצבת תחנות מתקדמות וחידוש התשתיות והמדרכות באזור.
2 צפייה בגלריה
תחנות חכמות ושביל אופניים
תחנות חכמות ושביל אופניים
תחנות חכמות ושביל אופניים
(צילום: חברת נתיבי איילון)
קראו גם >>>
מדובר בבשורה משמעותית עבור כל מי שנוסע בתחבורה ציבורית ולמי שמחפש אלטרנטיבה מהירה, יעילה ונוחה, עוקפת פקקים, כדי לנסוע לעבודה ובחזרה.
מעתה ייסעו האוטובוסים בנתיב תחבורה ציבורית ברחוב בן ציון מיכאלי, שמתווסף לנתיבי התחבורה הציבורית הקודמים שנפתחו בעיר: נת"צ (=נתיב תחבורה ציבורי) אמצעי באזור שבעת הכוכבים ורת"צ (=רחוב תחבורה ציבורית) במתחם רכבת הרצליה.
2 צפייה בגלריה
הנת"צ הראשון בשרון נפתח
הנת"צ הראשון בשרון נפתח
הנת"צ הראשון בשרון נפתח
(צילום: חברת נתיבי איילון)
לצד נתיבי התחבורה הציבורית, הוצבו תחנות אוטובוס חדישות ומתקדמות לרווחת תושבי האזור. התחנות כוללות: עדכונים בזמן אמת, מסכי מגע, עמדות טעינת סלולר, סככת הצללה לימי החורף והקיץ ונגישות מלאה.
המהלך צפוי לשפר באופן משמעותי את הנסיעה בתחבורה ציבורית לתושבי האזור כולו.
לצד צירי ההעדפה לתחבורה ציבורית שודרג המרחב האורבני, הכולל חידוש התשתיות והמדרכות ברחוב ופיתוח נופי לרווחת תושבי האזור.
לצד שדרוג המרחב האורבני נסלל גם שביל אופניים רחב (3.5 מטר), בטיחותי ומופרד בהפרדה מלאה מהכביש ומשאר משתמשי הדרך. לאורך השביל נטעו עצים שישמשו להצללה לרוכבי האופנים.
השביל עתיד להתחבר לשביל חוף, כחלק מפרויקט אופנידן, ומחבר באמצעות רשת שבילי אופניים בינעירוניים את הערים: הרצליה, רמת השרון ותל אביב-יפו. בין הנקודות הציון החשובות בשביל, ניתן למנות את מרכז הבינתחומי, דרך פארק הרצליה, שבעת הכוכבים, רכבת הרצליה, מחלף הסירה, גלילות, מכללת לוינסקי, סמינר הקיבוצים ומסתיים ברכבת סבידור מרכז הממוקמת בתל אביב-יפו.
משה פדלון, ראש עיריית הרצליה, אמר: "הרצליה ממשיכה לקדם את התחבורה הציבורית בעיר לנוחות ציבור הנוסעים ולמען שמירה על איכות הסביבה של כולנו. נתיבי התחבורה הציבורית הם אמצעי חשוב לצמצום העומסים בכבישים וליצירת זרימה שוטפת ומהירה של התנועה."
עדי קין קרני, סמנכ"לית חטיבת מהיר לעיר בחברת נתיבי איילון: "נתיבי תחבורה ציבורית לצד שבילי אופניים ותחנות מתקדמות הם חלק מקשת הפתרונות התחבורתיים-מתקדמים שמשרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי איילון, מקדמים המהווים חלופה ראויה לרכב הפרטי. נתיבי איילון מודה על שיתוף הפעולה הפורה עם עיריית הרצליה לקידום הרשת המטרופולינית על מנת שהתושבים יוכלו לבחור בתחבורה ציבורית נוחה, יעילה, עוקפת פקקים ומתקדמת יותר".
דניאל אייזנברג צדיקים, חברת מועצה מחזיקת תיק התחבורה, אומרת: "קידום פרויקט מהיר לעיר, הוא חלק מהיעד המרכזי של עיריית הרצליה לעידוד שימוש בתחבורה ציבורית במטרה להפחית את זיהום האוויר והרעש, לקדם תחבורה בת-קיימא ולהעלות את רמת השירות של התחבורה הציבורית בעיר ואת איכות חיי התושבים. אנו נמשיך לקדם נושא זה בעבודה קשה ובמטרה להעלות ולדאוג לתוספות שירות בעיר".