חמישה חודשים אחרי שביתה של משפחת כדורי ברחוב ארנון הוצף בפעם הראשונה (ושבועיים לאחר מכן הוצף בשנית) עדיין לא הושלמו הליכי הפיצוי מחברת הביטוח של העירייה בגין רכושם שניזוק – רהיטים, כלים, בגדים, צעצועים וגם שתי מכוניות שהוגדרו טוטאל לוס. "אני מחכה לתשובות ממחלקת התביעות של העירייה ואף אחד לא עונה", אומרת השבוע עדי כדורי, "הם מפנים לחברת הביטוח שלהם והחברה לא נותנת תשובות. פונים שוב לעירייה וגם הם לא עונים. בקיצור, מחלקת תביעות שלא עונה וחברת ביטוח שמנפנפת".
1 צפייה בגלריה
בית משפחת כדורי לאחר ההצפות
בית משפחת כדורי לאחר ההצפות
בית משפחת כדורי לאחר ההצפות
(צילום: פרטי)
קראו גם >>>
כזכור, כל דירות קרקע רבות ברחוב נפגעו קשות מההצפות. "לחלק זה קרה פעמיים, כמונו", היא כתבה באחד הפורומים בעיר, "לאחר ההצפה השנייה ברחנו מהבית עם שני ילדים קטנטנים ועברנו לדירה אחרת. יש אנשים שזהו ביתם הפרטי היחיד ואין להם לאן לברוח, והם עדיין מתמודדים עם הנזקים של הרטיבות והעובש שלא מפסיק לטפס על הקירות. אנחנו רק נאלצנו להחליף את כל הריהוט בבית (ספות ספוגות, מיטות, מזרונים, ארונות שלא ניתן להשתמש בהם, שולחנות), שלא נדבר על בגדים, נעליים, צעצועים של הילדים. הכול החלפנו וקנינו חדש. בשווי עשרות אלפי שקלים.
"וחברת הביטוח של העירייה? לא משלמת. אף לא שקל. שלחנו הוכחות, תמונות, תיעוד של שמאים על כל הנזקים, והם מנפנפים. עשרות אלפי שקלים מכיסי כל דייר בכל הרחוב, וכרגיל - אין מושיע. עברו חמישה חודשים, ואין עם מי לדבר.
ככה מתייחסים לעשרות תושבים שנפגעו קשות בחורף האחרון, ומביאים אותם לכדי מצב שהם צריכים להתחמש בעורכי דין רק כדי לקבל חזרה את מה שמגיע להם?
לטענתה, "שנים של הזנחה פושעת במערכות הביוב וזו התוצאה היחידה המתבקשת. נניח שזה היה גשם קשה וחריג במיוחד בפעם הראשונה. בפעם השנייה שזה קרה, זה כבר מחדל מטורף".
מהעירייה נמסר: "מדובר באירועי גשם קיצוניים שהתרחשו בחורף האחרון בערים רבות. כל מקרה הצפה הוא אסון לבעלי הבית. לכן, על מנת לתת לתושבים מענה מיטבי, העירייה אפשרה להם לפנות ישירות לחברת הביטוח שלה וזאת כדי לקצר את ההליך הבירוקרטי. חברת הביטוח הקצתה לעניין עו"ד ושמאי מטעמה הבודקים כל פנייה. העירייה מטפלת במירב הרגישות בנושא, יחד עם זאת איננו יכולים לשלם כספים לפנים משורת הדין מכיוון שאלו כספי ציבור".
לעדכונים - חדשות הרצליה.