תושבת הרצליה בת 65, עובדת סוציאלית בהכשרתה – החליטה להגשים חלום ולהשתתף בקורס קונדיטוריה מקצועי בביה"ס תדמור. היא לא האמינה שהכשרתה תסתיים בפציעה ובנזקי גוף ונפש רבים. השבוע פסק בית המשפט פיצויים לטובתה בסך 36 אלף שקל.
2 צפייה בגלריה
בית הספר תדמור
בית הספר תדמור
בית הספר תדמור
(צילום: Limor Noah, ויקיפדיה)
התושבת נרשמה ב-2016 לקורס קונדיטוריה מקצועי בבית הספר תדמור, שלאחרונה נסגר לאחר שהמכרז להפרטתו נכשל. היא החלה את הכשרתה בהתרגשות ובמוטיבציה גדולה, אך אלו נקטעו במכה אחת.
בתום אחד השיעורים, בעת שהייתה בדרכה לצאת מהבניין, החליקה התובעת במדרגות בשל הצטברות מים אשר יצרו שלוליות. כתוצאה מכך היא נפלה ונפגעה בצד השמאלי של הגוף וספגה מכות בצלעות, בחזה, בברך וברגל שמאל. בנוסף לנזק הפיזי ממנו סובלת עד היום, נגרם לה גם נזק נפשי בשל התאונה.
לאחר תקופה מסוימת, ניסתה התובעת לשוב ללימודי הקולינריה – אך לא הצליחה לתפקד באופן מלא ולבצע פעולות פשוטות. זאת, בנוסף לקושי בביצוע פעולות נורמטיביות כגון צחצוח שיניים וכתיבה. בשל כך, התובעת איננה הצליחה לסיים את הקורס ולא ניגשה לבחינות.
לצד הפגיעות הרבות בפלג הגוף השמאלי – נמצאה דלקת בידה הימנית של התובעת, בשל הנפילה והמכה הקשה שספגה. התובעת עברה טיפולים רפואיים רבים ונעזרה במשככי כאבים למשך תקופה ארוכה, לצד מעקב תרופתי ופסיכיאטרי. בשל התאונה, התובעת לא תפקדה במשך כשמונה שבועות וסבלה מכאבים קשים, מוגבלות בתנועה ונדרשה להסתייע בבני משפחתה לפעולות שגרתיות.
2 צפייה בגלריה
עו"ד אייל פייפר
עו"ד אייל פייפר
עו"ד אייל פייפר
(צילום: עופר ריבק)
הפגיעה נפשית, ממנה סובלת התובעת, באה לידי ביטוי בהפרעות שינה, עייפות ובעיות זיכרון. עד היום נזהרת התובעת באופן קיצוני בעת הליכה ברחוב או בירידה במדרגות ואף דואגת לנקות את רצפת ביתה פעמים רבות כדי להשאירה יבשה.
באמצעות עו"ד אייל פייפר, הוגשה תביעה כנגד ביה"ס למלונאות תדמור, חברת הביטוח וחברת ההשמה. השבוע הסיפור הגיע לסיומו, כאשר בית משפט השלום בהרצליה קבע כי עליהם לשלם לתובעת פיצויים בגין נזקים מיוחדים ונזקים כלליים בסך כולל של 36 אלף שקלים.
עו"ד אייל פייפר, המייצג את התובעת: "מצער לגלות כי רשלנות בחדר המדרגות עלולה להוביל לסיפור כה מצער אודות חלום שנקטע וסבל רב שנגרם. פסיקת בית המשפט הובילה את הגורמים לשאת באחריות כנדרש ולפצות כראוי על הנזק הפיזי והנפשי שנגרם במהלך השנים מאז התאונה. כולי תקווה כי מרשתי תצא לדרך חדשה ותשאיר מאחוריה את המאורעות הקשים. הצדק יצא לאור".