השבוע נפתחו ברחבי הארץ החנויות במרכזי המסחר הפתוחים, זאת לאחר החלטת קבינט הקורונה. במתחם הקניות "ביג" בבאר שבע, החלה מיד הסתערות ונדמה היה שכל תושבי באר שבע והסביבה רק המתינו להזנקה. במיינט באר שבע דיווחי כי המונים צבאו על דלתות חנויות ההלבשה וההנעלה, והמתינו דקות ארוכות בתור. במספר מקומות לא שמרו על ריחוק ואפילו מצאנו אנשים שאינם עוטים מסכות. על העומס במקום העיד החניון שהיה עמוס בכלי רכב, וכמעט שלא ניתן היה למצוא מקום חנייה פנוי.

5 צפייה בגלריה
מתחם הביג בבאר שבע. עמוס
מתחם הביג בבאר שבע. עמוס
מתחם הביג בבאר שבע. עמוס
(צילום: הרצל יוסף)

במיינט קריות דיווחו על התגודדות של עשרות אנשים בפתח חנות "נייקי" בביג קריות. הצפיפות הייתה כה גדולה עד שבשלב מסוים סגרו את הכניסה לחנות והודיעו שעד שהקהל הממתין בחוץ לא ישמור על מרחקים סבירים אחד מהשני, החנות לא תיפתח מחדש. "זה היה כמו כניסה למופע, סידרו גדרות להמתנה ובדיוק אותו לחץ. לאנשים פה מהר מאוד עלו הפיוזים ועברו לצעקות", סיפר אחד הנוכחים במקום.


במיינט ירושלים מדווחים כי בעקבות תלונות רבות על זריקת אשפה מסביב לפחים ולא בתוכם, עיריית ירושלים יוצאת למבצע אכיפת ניקיון בשכונות והנחתה את הפקחים לחטט בזבל. המטרה: לאתר את בעליהם של שקיות האשפה שנזרקו במרחב הציבורי. במסגרת המבצע יעברו הפקחים בשכונות ויחפשו בתוך שקיות האשפה סימנים מזהים כמו חשבונות וכדומה. תושב שישליך את שקית האשפה הביתית שלו מחוץ לפח/ בשטח ציבורי ישלח להיות קנס על סך 475 שקלים.

5 צפייה בגלריה
פקחי העירייה מחטטים בשקיות האשפה
פקחי העירייה מחטטים בשקיות האשפה
פקחי העירייה מחטטים בשקיות האשפה
(צילום: דוברות העירייה)

במיינט ראשון לציון סיפרו כי לפני כחודשיים הציבה העירייה ציורי קיר צבעוניים סמוך לגני ילדים במטרה לשמח את הילדים שמגיעים מדי בוקר לגן. למרות הכוונה הטובה, טוענת אחת האמהות כי הציור הסמוך לגן של בתה מאוד מטריד ונראה בו ילד הרודף אחרי כלב מבוהל. "פניתי לעירייה לאחר שהילדה שלי התלוננה ושמעתי מעוד אמהות דבר דומה אך הם העדיפו שלא לטפל בזה", אמרה אחת האמהות. "גני הילדים קושטו באיורים שונים כדי שתהיה אחידות בנראות של הכניסות לגני הילדים בעיר שזה דבר נפלא ונהדר אבל הילדים שלי שמו לב לציור מטריד בסמוך לגן של הבת שלי ברחוב ירמיהו", סיפרה ציפי מורן, אמא לילדה בת שלוש וילד בן שש. בציור נראה משהו שאמור ככל הנראה להיות ילד משחק במקל עם כלב וזו הייתה כוונת המשורר אבל בפועל זה נראה אחרת לגמרי. הבת שלי אמרה לי שהיא רואה שם כלב מפוחד שבורח מפני ילד עם מקל וגם הבן שלי אמר לי שהוא מבחין באותו הדבר".

5 צפייה בגלריה
ציור הקיר שספג ביקורות
ציור הקיר שספג ביקורות
ציור הקיר שספג ביקורות
(צילום: פרטי)

תושבים רבים בנתניה מדווחים לאחרונה על מיכלי גז קצפת ריקים בגנים ציבוריים וברחובות העיר, עדות לשימוש של בני נוער באותם המיכלים, שהפכו לפופולרים מאוד בכל רחבי הארץ בתקופת הקורונה. זאת בשל הזמינות הגבוהה שלו בקיוסקים וחנויות בישול ואפייה. מיכלי הגז, מכילים גז שנקרא גם "גז צחוק", או בשמו המדעי - חמצן דו חנקני, אשר משפיע על מערכת העצבים. "אנחנו רואים המון שאריות של זה ברחבי השכונה", אמר אלברט אהרון, חבר משמר השכונה של קריית השרון, למיינט נתניה. "גם את המיכלים של גז הקצפות, וגם את הבלונים עצמם בהם משתמשים כדי להעביר את הגז ולשאוף אותו. אנחנו בלי שום קשר לנושא, מנסים לסייר כמה שיותר בגנים בשעות הלילה. יש עדיין המון אנשים שלא יודעים מה זה ולמה המיכלים האלה משמשים. אני חושב שצריך להעלות את המודעות בנושא, שכל ההורים ברחבי העיר ידעו מה זה, ושבני הנוער ידעו ממה להיזהר וממה להתרחק".

5 צפייה בגלריה
מיכל גז לקצפות שנמצא בקריית השרון
מיכל גז לקצפות שנמצא בקריית השרון
מיכל גז לקצפות שנמצא בקריית השרון
(צילום: דנה וולפסון, מתנדבת משמר השכונה של קרית השרון)

תלמידי י"ב בתיכון אוסטרובסקי ברעננה יצאו השבוע בפרויקט חברתי "ספריית צעצועים קהילתית" שמטרתה לאפשר לילדי העיר, גם לאלה שידם פחות משגת, גישה לצעצועים ומשחקים.

5 צפייה בגלריה
תלמידי אוסטרובסקי עם הצעצועים
תלמידי אוסטרובסקי עם הצעצועים
תלמידי אוסטרובסקי עם הצעצועים
(צילום: פרטי)

במיינט רעננה מספרים כי על פי הרעיון המקורי, אמורים היו התלמידים להכשיר מועדון בבית הספר, לאסוף, למיין וליצור מאגר צעצועים אטרקטיבי, אליו יגיעו ילדים לשחק. אלא שעם הופעת הקורונה, הפך הרעיון הזה לפחות ישים. החלופה: מועדון יום הולדת. התיכוניסטים שאספו השבוע את הצעצועים הרבים שנתרמו על ידי תושבי העיר עדיין ימיינו, ינקו ויסדרו אבל יעבירו את הצעצועים לילדי יום הולדת שזקוקים להם.