הורים לתלמידים בבית ספר "נבון בהרצליה" מוחים על מה שהם מכנים "שטיפת מוח נוצרית" שארגנה הנהגת ההורים הבית ספרית ולפיה ביום חמישי הקרוב יעברו תלמידי בית הספר מחופשים בבתיהם של תלמידים אחרים ויציעו להם "ממתקים" כמנהג החג הנוצרי.
3 צפייה בגלריה
"לא מעוניינים לחגוג חגים נוצרים"
"לא מעוניינים לחגוג חגים נוצרים"
"לא מעוניינים לחגוג חגים נוצרים"
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם >>
ההורים טוענים כי "אנחנו לא דתיים ולא חרדים אלא חילונים שפשוט לא אוהבים מיסיון או כל שטיפת מוח אחרת מצד כל גורם דתי".
טלי אוחיון בן דוד, אם לתלמיד בבית הספר: "זו יוזמה חמורה גם אם מדובר 'בסך הכול' במסיבת תחפושות. אבל זה לא החג שלנו. אני מכבדת חגים של אחרים - אבל זה לא אומר שאני חוגגת חגים של אחרים. ומכיוון שמדובר בפעילות גיבוש, בית הספר או גורמים בתוכו מדירים - הלכה למעשה - ילדים שהוריהם לא מוכנים לחגוג את החג הזה".
הורה נוסף, צחי שנה אמר: "יש לי חברים שיש להם עץ אשוח בבית. כל אחד שיעשה בביתו מה שהוא רוצה, אבל לא תחת שם בית הספר שהבת שלי לומדת בו או תחת חסותו. זה פשוט פסול".
בעקבות כך, חבר מועצת עיריית הרצליה אלעד צדיקוב,שלח מכתב חריף לשר החינוך, מנכ"ל משרד החינוך, ראש עיריית הרצליה וגורמים רלוונטיים נוספים.
3 צפייה בגלריה
אלעד צדיקוב
אלעד צדיקוב
אלעד צדיקוב
(צילום: פרטי)
"דחיקת ערכי היהדות, והכלה במקומם של חגים נוצריים, היא מגמה המצביעה על ריקנות חינוכית. זו מגמה אסורה על פי חוק ואפילו על הרצף הפלילי. אין זו הפעם הראשונה שחגים נוצריים נחגגים בהרצליה כקרקע להחדרת נצרות ולטשטוש הזהות היהודית של תלמידי ישראל. בעבר ציינו בתי ספר בעיר את חנוכריסמס, פסח-פסחא, נובי-גוד, תערוכת צלבים כמייצג לבנות מצווה ועוד. הגיע הזמן לומר אמירה ברורה ולהציב גבולות כלפי מערכת החינוך בהרצליה ובכלל, וכן לנקוט בטיפול משמעתי לאלתר כלפי הנהלת בית הספר".
עיריית הרצליה מסרה בתגובה: "ייתכן ומדובר ביוזמות פרטיות של תושבים שאינן חלק מהשעות הפעילות של בית הספר. האגף העביר את הנושא לבדיקת המפקח על בית הספר במשרד החינוך".
3 צפייה בגלריה
ההזמנה לאירוע ה-האלווין
ההזמנה לאירוע ה-האלווין
ההזמנה לאירוע ה-האלווין
(צילום: מסך)
מנהלת בית הספר מסרה בתגובה, כי "הפעילות אינה חלק מפעילות בית ספר, לא בשיתופו ולא בעידודו, היא לא מתרחשת בשעות הלמידה של בית הספר ולא בשטח בית הספר". 
צדיקוב זעם על תגובתה של המנהלת לאירוע וכתב לה מכתב נוקב: "טוב מאוד שהנך מתנערת מתכני הנצרות בבית הספר עליו הופקדת. חוסר לקיחת האחריות שלך כמנהלת בלתי נתפסת בכל קנה מידה. זהו חוסר מנהיגות מינימלי באצטלה פורמליסטית , כאילו תפקידך הינו כאחרונת התלמידים.
"מודעת הארוע מפורסמת באופן שאינו משתמע עם שם בית הספר, ללא שום הסתייגות מצידכם. פרטי הארוע כולו נשלחו בכל קבוצות הוואטסאפ הכיתתיות והשכבתיות שהוקמו על מנת להעביר את עדכוני בית הספר.
"הנהגת הורי בית הספר, היא חלק בלתי נפרד ממה שמוביל בית הספר. דעת הורים רבים, אינה נוחה מהאבסת תוכן נוצרי וחלקם חוששים להביע דעתם- מצופה ממנהלת מוסד להיות שומרת הסף ונותנת הטון בפעילות המתרחשת תחת מהמסגרת הארגונית עליה הופקדה.
שתיקת הנהלת בית הספר נוכח הארועים החמורים שהינם על הרצף הפלילי, היא דה פקטו מתן לאור ירוק של הסכמה. ממנהלת בית ספר בישראל, אנחנו מצפים לשמור על ילדי ישראל ולא לטשטש את זהותם, תוך הפקרת האחריות באצטלה פורמליסטית תלושה. מקווה שהלקחים יוטמעו ושמשרד החינוך יוקיע באופן ברור ונוקב, כולל צעדים משמעתיים כנגד הנוגעים בדבר".