המרכז הבינתחומי הרצליה קיבל את אישור המועצה להשכלה גבוהה להעניק תואר ראשון (B.A.) ביזמות – הראשון והיחיד בישראל.
1 צפייה בגלריה
בניין אדלסון ליזמות
בניין אדלסון ליזמות
בניין אדלסון ליזמות
(צילום: עמית גירון)
קראו גם >>
המרכז הבינתחומי הרצליה גאה להודיע כי קיבל את אישורה של המועצה להשכלה גבוהה להעניק תואר ראשון (B.A.) ביזמות. אישור המל"ג הופך את הבינתחומי רשמית למוסד האקדמי הראשון והיחיד בישראל שמלמד ומסמיך לתואר ראשון ביזמות.
בית הספר אדלסון ליזמות בבינתחומי הוקם לפני שש שנים וכיום לומדים בו למעלה מ-1,000 סטודנטים, בשלושה מסלולים לתארים משולבים עם כלכלה, מנהל עסקים או מדעי המחשב. בחודש שעבר החל את לימודיו בתוכנית לתואר ראשון המחזור הרביעי.
בראש בית הספר עומדים הדיקן, פרופ' יאיר טאומן, וסגן הדיקן, ד"ר יוסי מערבי. מיטב המרצים והחוקרים, כמו גם יזמים ואנשי עסקים מצליחים, מעניקים לסטודנטים את ההכשרה, המקצועיות והכלים הנדרשים כדי להצליח, תוך חיזוק וטיפוח אווירת היזמות. בית הספר משמש כמוקד מרכזי של כל הפעילות היזמית בקמפוס, המאפשרת לסטודנטים לחזק את כישורי המנהיגות, החשיבה היזמית ואת מחויבותם לקהילה.
פרופ' אוריאל רייכמן, נשיא ומייסד המרכז הבינתחומי הרצליה, אמר לאחר קבלת האישור: "בעבר רווחה הדעה שאי אפשר ללמוד יזמות משום שמדובר בתכונת אופי. הבינתחומי הוכיח שהדבר אינו נכון. אנחנו המוסד האקדמי הראשון בישראל שלימד יזמות ובמהלך השנים יצאו ממסגרות הלימודים השונות שלנו יזמים ואנשי עסקים שהגיעו להישגים גדולים, הקימו חברות ומיזמים ששגשגו ורשמו אקזיטים והשקעות ביותר ממיליארד דולר.
"לימודי היזמות החלו בבינתחומי כבר לפני 20 שנה", אמר עוד פרופ' רייכמן, "עם פתיחתה של תכנית ZELL, התכנית הראשונה ליזמות בישראל, שכיום היא חלק אינטגרלי מבית ספר אדלסון ליזמות. בבינתחומי הרצליה – שעצם הקמתו כמוסד פרטי ללא מטרות רווח היוותה יוזמה אקדמית ללא תקדים - היזמות היא חלק ממארג החיים. במועדון היזמות שלנו לוקחים חלק יותר מ-2,000 סטודנטים ומדי שנה יוצאות מכאן יוזמות שונות ומגוונות, עסקיות וחברתיות, שמפתחים הסטודנטים. כעת, אנחנו גם המוסד האקדמי הראשון שמקבל אישור מהמועצה להשכלה גבוהה לקיים תוכנית לתואר ראשון, במסגרת בית ספר אדלסון ליזמות".