"אני פונה ללב שלך בבקשה לעזור לי להשיב למשפחתי ולי את חיי השגרה", את הפנייה הנרגשת הזו פרסם בשבוע שעבר רונן סבג מכפר סבא, הנזקק להשתלת כליה ומחפש תורם. "תרומת כליה ממשפחתי אינה מתאפשרת מכיוון שגם הם נושאים את המחלה שפוגעת בכליות".
1 צפייה בגלריה
סבג. רוצה להימנע מדיאליזה
סבג. רוצה להימנע מדיאליזה
סבג. רוצה להימנע מדיאליזה
(צילום: ריאן)
קראו גם >>>
הוא בן 48, יליד כפר סבא, נשוי ואב לבת 8, מהנדס מחשבים שאחראי על המחשוב ועל פרויקט הרובוטיקה בחטיבת ברלב. בגיל 30, בעקבות לחץ דם גבוה שלח לצילום אולטרסאונד ואובחן כחולה במחלת פוליציסטי קידני (ציסטות רבות מתפתחות על הכליות, מכרסמות ומנוונות אותן). עם רמת תפקוד של קרוב ל-10% הוא אמור להתחיל בעוד כארבעה חודשים טיפולי דיאליזה – שלוש פעמים בשבוע בבית החולים (בשעות היום) או בבית (בשעות הלילה).
הוא כמובן, מעדיף לבצע את הטיפולים בבית כדי לא לאבד את מקום עבודתו, אבל יותר מכל הוא היה מעדיף למצוא תורם כליה, עוד לפני שיתחיל התהליך המתיש של הדיאליזה. "גם אם אמצא תורם שאינו מתאים לי גנטית – זה יקפיץ אותי לראש התור של המועמדים להשתלה", הוא מדגיש, ומציין כי אמו ודודתו כבר עברו השתלה, וגם בן דודו מועמד להשתלה. "זה עניין גנטי", הוא מסביר.
"אני רוצה להימנע מדיאליזה ולכן פניתי לציבור בבקשה לתרומת כליה", אומר סבג, "ראיתי פניות דומות במרחב הווירטואלי, ואפילו התייעצתי עם מושתלת כליה שהדריכה אותי איך להפיץ את הפנייה שלי. לא היה לי קל לעשות את זה, כי אני אדם צנוע, אני לא אדם שיודע לשווק את עצמו".
את העבודה התקשורתית עשו אחיו גיל סבג, שפרסם את הפנייה בעמוד הפייסבוק שלו, ואשתו מיכל שפנתה לחברת המועצה הדר לביא בבקשה להפיץ את הפנייה.
עד כה קיבל רק שיחת עידוד אחת אבל תורם טרם נמצא. "אם הצלחתי להעביר לכם את המצוקה שאליה נקלעתי", כותב סבג, "אבקש שתשתפו, ואם אתם או מישהו שאתם מכירים מעוניין להתחיל בהליך של תרומת כיליה ניתן לפנות ל-053-3026522".
את הליך התרומה תנהל עמותת "מתנת חיים".