"במקום מתחת לחופה היינו בחדר המבצעים": שלוש פעמים תכננה רס"ן שיר אזאצ'י בת ה-26 מרמת השרון להתחתן עם בן זוגה, גם הוא קצין שהשתחרר לאחרונה, גיא סולימה בן ה-29 ובכל הפעמים נאלצו השניים לדחות את חתונתם: בפעמיים הראשונות בגלל הקורונה ובפעם השלישית בשל שירותם הפעיל בחזית במבצע "שומר החומות". בחודש הבא- ב-21 ביולי הם אמורים להתחתן סוף סוף: "אני מקווה שלא יהיה כלום", אומרת שיר, אבל אם זה קשור בדבר שהוא הגנה על המולדת אין לנו שום בעיה גם לדחות עוד עשר פעמים".
1 צפייה בגלריה
גיא ושיר. הוקפצה לעזה באמצע מדידות שמלה
גיא ושיר. הוקפצה לעזה באמצע מדידות שמלה
גיא ושיר. הוקפצה לעזה באמצע מדידות שמלה
(צילום: דובר צה"ל)
קראו גם >>>
שיר אז'אצ'י הכירה את גיא סולימה בעת שירותם הצבאי יחד בממר"ם. הוא היה מפקד צוות פיתוח, היא הייתה קצינה מצטיינת שעבדה איתו באותו מדור. העבודה המשותפת הביאה אותם לדייט ראשון עוד בזמן השירות של השניים: "היה דייט סטנדרטי שלא מרמז על הבאות", צוחקת שיר.
גיא השתחרר לפני כשנתיים ובשל תפקידו הרגיש זומן למילואים באופן תכוף, שיר נותרה בצבא ביחידת מצפן היוקרתית. עם שחרורו החליטה שיר לקחת חל"ת לחודשיים מהצבא, אז יצאו בני הזוג לטיול בדרום אמריקה, שם למעשה החליטו לממש את אהבתם. השניים התארסו וקבעו חתונה לחודש מרץ בשנת 2020: "אף אחד לא העלה בדעתו אז שתגיע הקורונה", נזכר גיא, "הזמנו כ-500 איש שממש חיכו לרגע של החתונה שלנו".
שיר: "בתחילת מרץ הבנו שאחנו הולכים לקראת הגבלות. לקראת פורים כבר הודיעו על צמצום התקהלויות וזה כשבוע לפני החתונה והודענו לבעל האולם 'בשבע' בתל אביב, אחד מהאנשים המקסימים שאני מכירה, שאנחנו חייבים לדחות אותה".
בני הזוג המאורסים שכבר התגוררו יחד ביחידת ההורים של שיר ברמת השרון דחו את החתונה למועד לא ידוע והמשיכו בחייהם: "לא האמנו שהדבר הזה יקח יותר מכמה חודשים גג אבל לא רצינו להסתכן. ותמיד בעל האולם נתן לנו את האופציה להיות הראשונים בזמן שהקורונה תעבור".
גיא: "בערך בחודש יוני או יולי של אותה שנה כולם היו בטוחים שאחנו יוצאים מזה אז קבענו את החתונה לספטמבר והיינו בטוחים שהיא מתממשת. אבל אז הגיע הסגר השני, וכמובן שדחינו שוב".
החיסונים הגיעו, הקורונה החלה להתפוגג, משרד הבריאת כבר הודיע שעוד חודש חודשיים "הקורונה תהיה מאחורינו", ובני הזוג החליטו שהם קובעים את חתונתם ל-19 במאי השנה.
שיר: "באמת הקורונה הייתה מאחורינו, והבנו שהפעם זה סוף סוף הולך לקרות, לא חשבנו שיש משהו שיוכל לעצור את השמחה שלנו הפעם. אלא שאז נכונה לנו אכזבה, כשאני שבוע לפני החתונה, באמצע מדידות שמלת הכלה, אני מקבלת זימון מהיחידה להגיע לאוגדת עזה. אני אומנם תוכניתנית המשרתת במטכ"ל, אבל עושה יומיות, וכעת, התבקשתי להגיע ליחידה והבנו שמשהו גדול מתרחש וזה לא עניין של יום או יומיים. כשהבנו שהמערכה תזלוג עמוק גם ליום החתונה החלטנו לדחות אותה שוב".
גיא: "יום לפני החתונה הוזעקתי למילואים כי המבצע היה בשיאו. נוצר מצב שבשעות שאני ושיר אמורים לעמוד מתחת לחופה, אני נמצא בחדר המבצעים במקום סודי במרכז הארץ, ושיר נמצאת בכלל באוגדת עזה בחזית מפקדת על תפעול המערכת. החבר'ה התחילו לצחוק עלינו, רצו הרבה דאחקות שם, עלינו ועל החמאס כאורחי החתונה".
ומה עכשיו, קבעתם תאריך?
שיר: "קבענו ל-21 ביולי, אחרי תשעה באב, באותו אולם, עם אותם 500 מוזמנים שאני לא יודעת אם הם בוכים או צוחקים שהם מקבלים את ההזמנות. זו הפכה להיות חתונה בהמשכים, וכולם רוצים כבר להגיע אליה".
רק שלא יקרה חלילה משהו.
"מקווים שלא, אבל אם זה שוב יידחה בגלל משהו שקשור להגנה על המדינה אנחנו לא נהסס לרגע ונשמח על הזכות שניתנה לנו להשתתף, גם אם נצטרך לדחות עוד כמה פעמים את החתונה".