ל-60% מתלמידי התיכון המקצועי 'חושן' הפועל בשכונת רסקו בירושלים אין מחשבים, או כל מכשיר אחר ללמידה מהבית. בבית הספר נלמדות מספר מגמות מקצועיות: צילום, סאונד, קוסמטיקה, ובישול – מגמות שקשה עד בלתי אפשרי ללמד דרך מסך המחשב. על מנת להצליח ללמד בצורה מיטבית, תוך שמירה על מתווה הקפסולות, נערכים חלק משיעורי המגמות בקבוצות קטנות בבית הספר, בעוד היתר – נלמדים מהבית. "מגמת הגברת סאונד למשל, היא מגמה שאפשר היה ללמד מהבית - לו לתלמידים היו מחשבים. יש תוכנות ייעודיות ללא עלות באינטרנט. אבל כיום, תלמיד ללא מחשב שמנסה גם להשתתף בשיעור בזום וגם להפעיל את התוכנה – לא יצליח לעשות את זה. התלמידים נכנסים לתוכנה מהפלאפון, לא יכולים לראות את השיעור, ולהפך", אמר מורה בבית הספר למיינט ירושלים. בית הספר פנה לרשויות בבקשה לסיוע ברכישת מחשבים, אך בפועל - שנת הלימודים והיציאה לסגר החלה ללא הגדלת היצע המחשבים. בינתיים, פועל בית הספר בעצמו על מנת לגייס תרומות מחשבים מיידיות. "בינתיים גייסנו מחשבים בודדים מפה לאוזן, דרך חברים ששמעו על המחסור. המכשירים שהשגנו לא אידיאלים – לאחד יש סוללה בעייתית, אחר בלי מצלמה. כמובן שזה עדיף מכלום. אנחנו עובדים היום על קמפיין תרומות לבית הספר – אין לנו ברירה", אמר המורה.

3 צפייה בגלריה
בית הספר "חושן"
בית הספר "חושן"
בית הספר "חושן"
(צילום: יואב דודקביץ')

מהצד השני, בתלמוד התורה "דרך ישרים" בפתח תקוה החליטו על דרך יצירתית כדי להמשיך וללמד גם בימי הסגר הקורונה, בלי להפר את הגבלת ההתקהלות. בהיעדר אפשרות ללמד בזום, גויס לעבודה המאוורר וחצרות הבניינים הפכו ל"כיתות". מלשכת דובר העירייה נמסר למיינט פתח תקוה כי: "עיריית פתח תקוה רואה בחומרה רבה כל הפרה של הנחיות משרד הבריאות בנוגע לקורונה, בדגש על מוסדות חינוך וכו'. מקרה שבו מוסד חינוכי גם אם הוא פרטי הפר היום את ההנחיות, לא יעבור לסדר היום. ראש העיר שוחח עם מנהל המוסד החינוכי והבהיר בפניו את חומרת המעשה וכן וידא שההפרה לא תחזור על עצמה. בתוך כך העירייה תפעל בנושא בכל מגוון הכלים העומדים לרשותה ותיישם את הסנקציות שניתן להפעיל לאור ההפרה. רק עכשיו פתח תקוה הפכה לעיר ירוקה לאור המאמצים הרבים של העירייה וגם לאור שיתוף הפעולה של התושבים. על כן, לא ניתן לחסרי משמעת ואחריות לפגוע בכלל הציבור ולסכן את בריאות הציבור וחייו".

3 צפייה בגלריה
תלמוד תורה דרך ישרים. לומדים באוויר הפתוח
תלמוד תורה דרך ישרים. לומדים באוויר הפתוח
תלמוד תורה דרך ישרים. לומדים באוויר הפתוח
(צילום: פרטי )

תושב חולון, בן 53, אשר הגיע לתדלק את רכבו בתחנת הדלק היובל ברחוב משה דיין בחולון, התבקש על ידי נהג אחר שהגיע להתקדם למשאבה הקדמית על מנת שהוא יוכל לתדלק מאחוריו. האיש סירב, ובתגובה החליט בעל הרכב השני להעמיד את רכבו לתדלוק בצורה שחסמה את הרכב השני, ונעמד מולו. עד כאן, נראה היה שמדובר באירוע לא נעים, אך לא חריג בתחנת דלק ישראלית. אלא שמכאן הדברים התפתחו לכיוון אלים במיוחד. בעל הרכב השני חסם את הראשון, נעמד מול רכבו ואז החל בעל הרכב שסירב בתחילה להזיז את רכבו, בנסיעה, ופגע ברגליו של הנהג השני שחסם אותו. לדברי הנהג הפוגע בחקירתו, הוא בטעות העביר להילוך D לנסיעה קדימה, במקום R לנסיעה לאחור, וכי לא היתה לו כוונה לפגוע בנהג השני. כאשר הנהג החל לנסוע, איבד הנהג החוסם את העשתונות, וכפי שרואים בסרטון, הוא החל מכה בחוזקה ברכבו של הנהג שפגע בו. אז פרצה בין השניים קטטה, במהלכה הכה הנהג הפוגע את הנהג החוסם באגרופים ששברו לו את ארובת העין. בזכות סרטוני אבטחה, שעותק מהם הגיעו לידי מיינט חולון, הצליחה המשטרה להגיש כתב אישום מבוסס ראייתית כנגד הנהג התוקף והדורס, יחד עם בקשה להשאירו במעצר בית מוחלט עד לתום ההליכים נגדו.

3 צפייה בגלריה
מימין: החסימה, הפגיעה והקטטה בתחנת הדלק
מימין: החסימה, הפגיעה והקטטה בתחנת הדלק
מימין: החסימה, הפגיעה והקטטה בתחנת הדלק
(מתוך מצלמות האבטחה)

במיינט קריות דיווחו על תושב קרית מוצקין (48) החשוד ששלח לגרושתו הודעות וואטסאפ בהן איים עליה ברצח. החשוד נעצר השבוע והובא לבית משפט השלום בקריות בבקשה להאריך את מעצרו. בדיון המשפטי הודה החשוד במיוחס לו ואמר לבית המשפט: "היא השטן בהתגלמותו בעיני. התגרשתי מהשטן הזה. יש לי חובות בשוק האפור בסכום של 1.4 מיליון שקל וגם היא חייבת סכום כזה והסכום שלה יושב עליי. 17 שנה עבדתי יומיים ולילה, נפתחו נגדי מעקבים של השוק האפור, קיבלתי מכות מ-5 רוסים. היא הרסה את הנשמה שלי, פגעה בכבוד שלי בפני ההורים שלי. 17 שנה שהייתי נשוי לא היו לי חברים, לא היו לי הורים. שלוש שנים הייתי דתי ומקורב לרב דוד שאמר לי שפצצה מתקתקת מעל ראשי. היום כשהיא גרושה היא ממשיכה לתעתע בי ולחשוב שהיא נשואה לי, זה כתבתי מה שכתבתי, מודה ומתוודה. אולי הרשויות יבינו שלגבר יש נשמה". סנגורו של החשוד, עו"ד שלומי כהן, טען בבית המשפט כי מרשו דיבר מתוך כעס ויש לקחת את אמירותיו בפרופורציה, "הדברים נאמרו בשעת כעס ובחוסר שליטה", טען. השופט שלמה מיכאל ארדמן קיבל את בקשתו של עו"ד כהן ושיחרר את החשוד בתנאים מגבילים למעצר בית בבית אמו.
במיינט נתניה מספרים כי פקחי היחידה הימית ברשות הטבע והגנים אשר יצאו בתחילת השבוע להפלגת פיקוח תשתיות וסקר דולפינים, פגשו להקה של דולפינים מצויים מול חוף נתניה שוחים בעקבות מכמורתן. בתצפית נראו כ-8 דולפינים ביניהם שני גורים. הלהקה נצפתה משתעשעת בין הגלים.