פרשת פרוטקשן באזור השרון: בתום חקירה סמויה, נעצרו לפני כשבוע וחצי שבעה חשודים המעורבים בביצוע העבירות של תקיפה, חבלה ופציעה בנסיבות מחמירות. מעצרם הוארך בביהמ"ש מעת לעת ובסוף השבוע הגישה מחלקת התביעות במשטרה כתב אישום נגדם.
1 צפייה בגלריה
שמשות הרכב המנופצות
שמשות הרכב המנופצות
שמשות הרכב המנופצות
(צילום: דוברות המשטרה)
תחילתה של הפרשייה בתאריך 24.04, עת התקבל דיווח במוקד 100 של המשטרה לפיו מתרחשת קטטה מרובת משתתפים בבית העלמין מורשה ברמת השרון, כולל תקיפה באלות, וכן על נוכחות של כלי נשק.
חקירת המשטרה העלתה כי מדובר במספר חשודים תושבי דרום הארץ אשר תקפו באכזריות ובאלימות קשה שומרים באתר הבנייה, תוך שהם גורמים להם חבלות ופציעות קשות אשר הצריכו אשפוז וקבלת טיפול רפואי בבית החולים. מחומר החקירה עלה עוד כי הרקע לתקיפה הנו רצונם של החשודים להשתלט על האתר המדובר ולהיות אלו המספקים למקום שירותי שמירה. בהמשך גילו במשטרה כי דפוס פעולה דומה של דרישת פרוטקשן בוצע במספר ערים בארץ, כולל בהרצליה, פתח תקוה ואזור השרון.
צוות החקירה המיוחד במרחב ירקון קיים חקירה סמויה, במסגרתה אסף עדויות וראיות המחזקות ומבססות את החשדות כנגד המעורבים. כאמור, בתאריך 18.05 נערך מבצע במסגרתו בו זמנית נעצרו שמונה חשודים ובהמשך אחד מהם שוחרר לביתו בתנאים מגבילים. עם סיום החקירה הגלויה וביסוס החשדות נגד המעורבים, הוחלט להגיש נגדם כתב אישום.
(צילום: דוברות המשטרה)
מהמשטרה נמסר: "אנו רואים בחומרה רבה עבירות כגון אלה של הטלת אימה ושימוש באלימות כדי להשתלט ולכפות מתן שירותי פרוטקשן. המשטרה תמשיך להשקיע את מרב האמצעים ומרב המאמצים להלחם ולמגר את התופעה הפסולה והבזויה. אנו קוראים לכל מי שנפגע מעבירות מסוג זה להגיע ולדווח למשטרה על מנת שניתן יהיה למצות את הדין עם העבריינים כפי שנעשה במקרה הנ"ל עת הוגשו כתבי אישום ומעצר עד תום ההליכים".