תושב כפר סבא שהשאיר צוואה בה ציווה לחלק את עזבנו לשני ילדיו, כנראה לא תיאר לעצמו שלאחר מותו אחד משני ילדיו יזייף מסמכים כדי לרשת את כל העיזבון. כך עולה מכתב האישום שהוגש השבוע נגד הבן בבית משפט השלום בעיר.
1 צפייה בגלריה
האב חילק את הירושה שווה בשווה
האב חילק את הירושה שווה בשווה
האב חילק את הירושה שווה בשווה
(אילוסטרציה: shutterstock)
קראו גם >>>
תחילת הסיפור בנובמבר 2017, כאשר האב ערך צוואה בה הוריש את עזבונו לשני ילדיו באופן שווה. לאב היתה פוליסת ביטוח חיים בחברת "הראל", אשר המבוטחים בה הם שני הילדים בחלקים שווים. שנה לאחר מכן נפטר האב.
כעבור כמה ימים הגיש א', הנאשם בתיק, תביעה לחברת "הראל" כדי לקבל את חלקו בביטוח החיים. הנאשם ביקש להעביר את חלקו לחשבון נאמנות על שמו של עורך דין. כעבור ארבעה ימים העבירה החברה לנאשם את חלקו בביטוח החיים בסך של 284,222 שקלים, המהווים מחצית מסכום ביטוח החיים של האב.
על פי כתב האישום, הנאשם לא הסתפק בחלקו בירושה ותכנן לקבל גם את החלק של אחיו. בינואר 2019, פנה הנאשם אל בת זוגו דאז, אמר לה שהוא עתיד לקבל את כספי ביטוח החיים וביקש להעבירם לחשבון בבעלותה. היא הסכימה ומסרה לו את פרטי חשבונה בבנק הפועלים בעיר.
עוד באותו יום, שלח הנאשם מייל ל"הראל" מזויף תחת שמו של אחיו ותבע לקבל את חלקו של ת' בביטוח החיים, בצירוף מסמכים מזויפים, הכוללים צילום תעודת זהות מזויפת על שמו של ת' ומסמך מזויף הנחזה להיות חשבון הבנק של ת', הכולל את פרטי חשבון הבנק של בת זוגו.
כעבור 48 שעות, העבירה "הראל" לחשבון של בת הזוג 284,222 שקלים. מהסכום הזה היא נטלה סכום כסף, וזאת כתשלום בגין חוב קודם שהנאשם היה חייב לה, ואת יתרתו העבירה לאחרים בהוראותו של הנאשם.
לטענת הפרקליטות, "במעשיו הנאשם התייצג בכזב כאדם אחר הזכאי על פי צוואה או על פי דין לנכס פלוני והוא עשה זאת כדי להשיג את הנכס או אחזקתו, השתמש במסמך מזויף כדי לקבל דבר וקיבל סך של 284,222 שקלים במרמה".
כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של: התחזות כאדם אחר, שימוש במסמך מזויף בכוונה לקבל באמצעותו דבר וקבלת דבר במרמה.
משפטו של הנאשם יתחיל בתחילת חודש מאי 2022.