כמעט כולנו כבר שם, קונים דרך האינטרנט. אנחנו בוחנים דברים לפי הוויזואליות, מתרשמים מהמראה החיצוני. נראות המוצר או השירות מנצחים. אם נדמיין לרגע את הויז'ואל אליו אנו נחשפים מדי יום ב"אינסטגרם" וב"פייסבוק" וילדינו ב"טיק טוק", נסכים שהתחלנו לעצור כדי לצלם קינוח מעניין, בטרם נטעם אותו. נשתף את כולם בתמונה של השקיעה הכתומה שזכינו לראות או את הקשת שתפסנו בדרך. אנחנו נוצרים את הרגעים הטובים ואת הדרך שבה אנו תופסים וחווים אותם ומשתפים את כולם כדי שיחוו זאת איתנו.
נורית ברון, מאסטרית שיווקית ואשת פרסום ומיתוג, גם השיקה לאחרונה סדנת אריזה ושיווק חדשה בקריות שבצפון הארץ בשיתוף פעולה עם המובילים בתחום. לאחר תהליך ממושך של מחקר ופיתוח בשנה הנוכחית היא מציגה את הדברים בפשטות וגאוניות: "את העולם החדש של חוויית האריזה ודרך ההצגה של הדברים ברשתות החברתיות, יש לחבר את זה לפן השיווקי של העסקים שלנו. אנחנו מחפשים את אפקט ה-WOW בכל דבר, הלקוח שלנו מבקש גירוי מלא של החושים בבת אחת.
הלקוחות שהם גם אנחנו במוצרים אחרים, מודדים דברים ומתרשמים בעיקר ממשהו שונה. אפשר לבדוק ולראות שמי שנהנה מחשיפה גדולה ויש לו מצבור עוקבים אדיר זה מי שיצר שוני וגירוי בתכנים ובתמונות, גם אם מדובר בעסקים שלרובנו אין שום מושג מי עומד מאחוריהם. התגובה שלנו לאריזה נכונה, לצילום נכון ולמי שנראה שונה ומושך, מעוררת רגש ומביאה איתה סקרנות ועניין. הסוד הגלוי הוא שאפשר לארוז נכון כל מוצר או שירות קיים ולשנות בצורה מהותית וקיצונית את התפיסה הכוללת לגבי העסק שלנו. טאץ' קטן ומדוייק הופך אותנו למותג עדכני וסקסי".
ברון היא שם דבר בתחום האריזות ובעבר היתה בבעלותה חברה שעסקה בתחום, לפני שמכרה אותה והתפנתה לייעוץ שיווקי בעיקר סביב הנושא. האג'נדה שלה גורסת שלקוח רואה באריזה מטופחת, השקעה מעודדת מצד בית העסק. הלקוח חש מטופל ומקביל את ההתייחסות למוצר ליחס שהוא יקבל.
לדברי ברון, השוק רווי במשחקי מחירים והנחות סביב מוצרים ושירותים מבוקשים.
"הבעיה היא שזו דרך ישנה שהלקוחות נעשים אדישים אליה. מי שירכוש מכם בגלל מחיר זול, לא יפתח שום נאמנות למותג שלכם ויעלם ברגע שגורם אחר יוזיל לו בכמה שקלים בקנייה הבאה. אם הלקוח יבין שיש לכם משהו שונה בשבילו, הוא יחפש אתכם גם בפעם הבה בה יחפש לרכוש".
ברון מסבירה שאריזה נכונה מטפלת גם בתוכן, שירות, אדיבות, הקשבה ואחריות.
לדבריה, השקעת תשומת לב בפרטים הקטנים מעניקה ביטחון ללקוח באופן בו אנו נשרת ונטפל בו. אלה דברים שיוצרים לקוח נאמן ולקוח חוזר.
"שימו לב, כל דבר ניתן לארוז כולל הצעת מחיר במייל, שירות דיגיטלי או מוצר פיזי.
אף אחד לא נשאר אדיש לאריזה מעניינת. כל דבר שנגיש בצורה שונה יגרום להעצמה של חווית הלקוח והוא ישמח לספר על זה הלאה ולשווק אותנו".
ברון חקרה והשוותה בין מאות מותגים ברשת. היא הבינה מייד שמי שהשקיע באריזה מעניינת גבה יותר מהלקוח. לבדיקתה, כשלקוח מתרשם מאופן ההגשה והביצוע, הוא מבין ומקבל בסלחנות תשלום יתר בגין חשיבה לא רגילה, איכות, חדשנות, יצירתיות.
"אפשר להעביר את האישיות של העסק והתשוקה שלו דרך הגשת המוצר. אריזה זו פסיכולוגיה שיווקית לכל דבר והיא חלק חשוב מעולם המיתוג. לעיתים משתלם להשקיע באריזה על חשבון הפרסום. בעולם השירותים, יש הבדל גדול בין הדרך שבה הלקוח תופס את השירות שלנו אם נטפל מראש באריזה שלנו.
הצעת מחיר לגבי קידום בדיגיטל צריכה לקחת בחשבון שהלקוח כבר ראה וקיבל הצעות שונות שכולן נראו דומות והוא לא באמת מבין משהו בתחום הזה.
קוסמטיקאית שמוכרת מוצרים באלפי שקלים הביתה, חייבת להגיש את המוצרים בדרך ייחודית שתהיה מזוהה איתה.
להיות אחד מכל האחרים זה מיושן וייקח את העסק שלנו להתמודדות קשה ואכזרית בשוק ההנחות והמחירים הנמוכים.
תשומת לב נכונה תביא את הלקוח לצלם ולהעלות ל"סטורי" וזה קמפיין פרסום שכולו המלצה צד ג' והוא שווה יותר מעשרות אלפי שקלים שנשקיע בפרסום קר וזר. על בעל העסק לשאול את עצמו" מה יכול לגרום ללקוח רגש חיובי לעסק שלי? ואז להבין, כיצד להגיש את המוצר או השירות. הכל בחיים זה אריזה נכונה".