מה הקשר בין תחתונים לריצה? עמותת "צו מניעה" הפועלת להגברת המודעות למניעת סרטן המעי הגס תקיים ביום שישי ה- 28.12 את מירוץ התחתונים השנתי במטרה להעלות על סדר היום את המודעות לסרטן המעי הגס. מדובר באחד משלושת סוגי הסרטן הנפוצים בישראל, המוביל למותם של מעל 1,300 איש בארץ מדי שנה. המירוץ נערך על מנת לעודד את הציבור להבדק באופן שגרתי למחלה ובכך להציל חיים.
1 צפייה בגלריה
מירוץ התחתונים של עמותת "צו מניעה". צילום: תומר פדר
מירוץ התחתונים של עמותת "צו מניעה". צילום: תומר פדר
מירוץ התחתונים של עמותת "צו מניעה". צילום: תומר פדר
מירוץ התחתונים יתקיים בספורטק בגני-יהושע, תל אביב ויכלול מספר מרוצים: מסלול ריצה תחרותי של 10 ק"מ, מסלול נוסף של 5 ק"מ וכן מסלול הליכה/ריצה עממי לכל המשפחה של 2 ק"מ.
למשתתפים יחולקו תחתונים אותם יוכלו ללבוש (ללא הכרח) מעל הבגדים, שנועדו למׇתֶן את הרתיעה והבושה שיש לרבים בכל הנוגע לביצוע בדיקת קולונוסקופיה.
סרטן המעי הגס הוא השלישי בשכיחותו (10.5%) בקרב מקרי המוות מסרטן בישראל. זהו סוג הסרטן היחיד שניתן למניעה כמעט באופן מלא אם מבצעים בדיקת קולונוסקופיה בזמן. בישראל, מדי חודש חולים במחלה כ- 300 חולים חדשים. מקובל לחשוב כי מדובר בסרטן התוקף בני 50 ומעלה, אך למרבה הצער מחקרים כיום מוכיחים כי גם בני 40 ומטה סובלים מהמחלה. למרות הסכנה, אין כיום הוראה ברורה מצד משרד הבריאות לבני 50 ומעלה ללכת להיבדק בדיקה מצילת חיים (קולונוסקופיה), בניגוד להנחיות איגוד רופאי הגסטרו.
ד"ר שלמה לבקוביץ יו"ר עמותת צו מניעה: "אני קורא לוותר על הבושה, לקחת אחריות על הבריאות וללכת להיבדק. לכל הצעירים - תדעו שגם אתם עלולים לחלות. סרטן המעי הגס לא מבחין בין נשים וגברים, צעירים או זקנים- כל מי שיש לו מעי יכול לחלות במחלה ועלינו לפעול למניעתה. אנו צריכים כמה שיותר אנשים שיגיעו למרוץ ויפיצו את המסר - רוצו להיבדק!"