הישג מרשים למרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית: בדו"ח שפרסם משרד הבריאות בנושא זיהומים נרכשים בבתי החולים לשנת 2021 נמצא כי המרכז הרפואי מאיר מדורג במקום הראשון מבין מבתי החולים הגדולים ומרכזי העל בישראל גם יחד.
1 צפייה בגלריה
נסגרה מחלקת הקורונה בבית חולים מאיר
נסגרה מחלקת הקורונה בבית חולים מאיר
מניעת זיהומים בבית חולים מאיר
(צילום: אסף פרידמן)
קראו גם >>>
השבוע פרסם משרד הבריאות את ציוני בתי החולים בישראל במניעת זיהומים נרכשים. בדו"ח "סיכום מודל התמרוץ", שכלל 32 בתי חולים, קיבל מרכז רפואי מאיר את הציון הגבוה ביותר - 89.9% מבין כל בתי החולים הגדולים ומרכזי העל בישראל.
ד"ר פנינה שטרית, מנהלת היחידה למניעת זיהומים במרכז הרפואי מאיר מקבוצת כללית: "אני גאה בעבודת צוות היחידה למניעת זיהומים, צוות המעבדה, מחלקת המשק ובכל הצוותים בבית החולים המקפידים על ההנחיות ומתגייסים יחד אתנו לצורך הצלת חיים. אנו זוכים לתמיכה גדולה מההנהלה והנושא נמצא על סדר היום בבית חולים בכל הזדמנות ולא רק בזמן מגיפה. אנו מקפידים על הדרכות לסגל, על ניטור שוטף של העשייה ועל מתן משוב מיידי בכל המחלקות במטרה להפחית את רכישת הזיהומים באופן גורף", מוסיפה ד"ר שטרית.
ד"ר ירון מושקט, מנהל מרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית: "בשנתיים האחרונות הייתה היחידה למניעת זיהומים במרכז הרפואי מאיר אחת מהיחידות העסוקות ביותר בבית החולים בליווי ובהתמודדות עם נגיף הקורונה. שמירה על הישג מרשים זה שנה אחר שנה הינה תולדה של מקצועיות, איכות ויותר מכל עבודת צוות מצוינת. שמירה על בטיחות וחיי המטופלים אלו הם הערכים העומדים בראש מעיניו של כלל הסגל ואני גאה לעמוד בראש נבחרת מצוינת זו", הוסיף ד"ר ירון מושקט, מנהל מרכז רפואי מאיר.
בדברי הסבר לדו"ח נמסר ממשרד הבריאות: "התכנית למניעת זיהומים שמפעיל משרד הבריאות בשנים האחרונות בבתי החולים הכלליים הובילה לירידה של עשרות אחוזים בזיהומים נרכשים. ההתמודדות עם מגיפת הקורונה הובילה לעלייה בשיעורי הזיהומים הנרכשים בעולם כולו, אך מאמצי בתי החולים לשפר תשתיות, שיטות ותהליכי עבודה מונעי זיהומים, מיתנו תופעה זו.
"התכנית ומודל התמריצים קידמו תרבות ארגונית מעודדת מניעת זיהומים. הקשב הניהולי של בתי החולים, המקצועיות והמסירות של הצוותים שתפקידם למנוע זיהומים ביחידות בתי החולים וההשקעה של הצוותים, הובילו להישגים בתוצאות ובמדדי השיפור במודל התמרוץ. הישגים אלה משתקפים בהפחתת שיעורי הזיהומים ובעקבותיהם ירידה בתמותה מזיהומים אלה".