על רקע ההתפרצות ועלייה במספר החולים: החל מהשבוע תוצב עמדת בדיקה חדשנית שפותחה על ידי מכבי שירותי בריאות לטובת חברי מכבי תושבי השרון והסביבה. העמדה תוכננה כך שהדגימות נלקחות בהפרדה מוחלטת בין הנבדק לדוגם, ללא מעבר אוויר, והיא מחוטאת בין בדיקה לבדיקה.
1 צפייה בגלריה
עמדת הבדיקה של מכבי
עמדת הבדיקה של מכבי
עמדת הבדיקה של מכבי
(צילום: דוברות מכבי)
הבדיקה מבוצעת פרונטלית, כך שאין צורך להגיע לבדיקה ברכב. העמדה תוצב בחניון הפתוח סמוך למרכז הרפואי של מכבי ברחוב הנצח ברמת השרון ותפעל פעמיים בשבוע למשך שלוש שעות. ההגעה לעמדה תיעשה רק על ידי הפניה.
במסגרת המאמצים להרחיב את מספר הבדיקות המבוצעות מידי יום ועל רקע העלייה בכמות החולים, מכבי מוסיפה את עמדות הבדיקה החדשניות, בנוסף למעבדות הבדיקה שפועלות כבר למעלה מחודשיים בעיר ובהן מתבצעות עשרות בדיקות מידי יום.
העמדה החדשנית ללקיחת דגימות קורונה, מאפשרת תהליך נטילת דגימה סטרילי מרגע הזיהוי של הנבדק ועד העברת הדגימה למעבדה המרכזית של מכבי. במהלך הבדיקה, הדוגם שוהה בתא מבודד לחלוטין ללא מגע עם הנבדק ובהפרדה מוחלטת עם הסביבה החיצונית. כך, אין צורך בלבישת ציוד מיגון על ידי הדוגם. בסיום לקיחת הדגימה, מתבצע חיטוי של הציוד המחובר לעמדה באופן מידי ואוטומטי ובכך מתאפשר מעבר מהיר לביצוע בדיקה של הנבדק הבא.
ההגעה לעמדות הבדיקה, כמו במעבדות הקיימות כיום, תתאפשר רק באמצעות הפנייה של רופא המשפחה וזימון תור מראש. במחוז השרון במכבי שירותי בריאות נשלחים סרטוני הדרכה לכל נבדק לפני הגעתו, שמסביר באופן קצר וקל על תהליך הבדיקה, המקום והשעה שנקבעו לו ואפילו קישור לוויז שמדריך כיצד להגיע למקום בו הוצבה העמדה.