משבר הקורונה והחשש של אנשים לצאת מהבית ולהגיע למרפאות, גם לסניפי טיפת חלב, בהם מדווחים על ירידה במספר ההורים שמגיעים לבצע חיסונים לילדיהם. דקלה בידרמן, אחות טיפת חלב במרפאת הדרים של הכללית ממחוז שרון ושומרון, מתריעה על הסיכונים בלא לחסן את הילדים בזמן ממחלות כמו חצבת, שעלת, דלקת כבד נגיפית ועוד. מדובר בחיסונים שיש לקבל בין גיל לידה עד גיל שש.
1 צפייה בגלריה
דקלה בידרמן. לא מבטלים תורים
דקלה בידרמן. לא מבטלים תורים
דקלה בידרמן. לא מבטלים תורים
(צילום: אסף פרידמן)
בישראל קיימת שגרת חיסונים שנקבעה על ידי משרד הבריאות בעקבות ניסיון בהתמודדות עם מחלות מחקרים שנעשו לאורך השנים. בסניפי טיפת חלב אמונים על ביצוע החיסונים. "במיוחד עכשיו, יש לשמור על שגרת החיסונים על מנת למנוע הפצה ותחלואה בציבור ולשמור על חיסון העדר", אומרת בידרמן. "פחות אנשים מגיעים עכשיו בגלל חוסר ידע. אנחנו רואים שאנשים קצת מבולבלים עם ההנחיות ממשרד הבריאות, אבל אנחנו זמינות להם בטלפון ובמייל. התורים מתקיימים כרגיל. אנחנו לא מבטלים תורים בגלל הקורונה".
ישנם חיסונים שחלון הזמנים לקבלתם מוגבל, כמו חיסון רוטה הניתן לקבלו רק עד גיל 12 שבועות. "יש חשיבות לקבל את החיסונים במועדם הנכון ובמרווחים הנכונים", אומרת בידרמן ומבהירה כי ישנה הקפדה יתרה על הנהלים: "האחיות שעובדות בטיפת חלב עובדות רק בטיפת חלב ואין שום סיבה לחשוש. אנחנו עושים מרווחים בין התורים ומקפידות מאוד על הנהלים. אם הורה חושש הוא יכול לבוא לבצע את החיסונים בלבד ללא מדידות. בכל מקרה, צריך להמשיך ולהגיע".