מלנומה הינו אחד משלושת סרטני העור השכיחים ביותר, ונחשב לקטלני שביניהם.
מדי שנה מאובחנים בישראל למעלה מ-1,500 חולים חדשים במלנומה ממאירה וממוקדת, ומאותו רגע חייהם משתנים, פעמים רבות באופן קיצוני.
נתונים אלו ניתנים לשינוי, הן מצד מניעת התחלואה, והן מצד שיפור הטיפול עד כדי ריפוי המחלה.
2 צפייה בגלריה
בדיקות עור בחוף הים לקהל הרחב
בדיקות עור בחוף הים לקהל הרחב
בדיקות עור בחוף הים לקהל הרחב
(צילום: shutterstock)
רופאי מערך העור מבית החולים איכילוב, בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן העור ובחסות מותג הדרמו-קוסמטיקה לה רוש-פוזה, יקיימו ימי בדיקות עור ונקודות חן על ידי רופאים מומחים בחופי ישראל, במטרה להעלות את המודעות לסרטן העור ולעודד גילוי מוקדם.
קראו גם:
הבדיקות ייערכו לקראת פתיחת עונת הרחצה במספר חופים מרכזיים ברחבי הארץ.
2 צפייה בגלריה
בדיקת שומות בחוף הים
בדיקת שומות בחוף הים
בדיקת שומות בחוף הים
(צילום: יח"צ)
אירוע הפתיחה יתקיים בתל אביב, ב-19 ביוני, כחלק מאירועי שבוע המודעות לסרטן העור הישראלי.
עמדות הבדיקה יוצבו בחוף הרצליה ב-15 ביולי.
כל הבדיקות יבוצעו על ידי רופאי עור מומחים ויהיו פתוחות לקהל הרחב ללא עלות.
לדברי פרופ' אלי שפרכר, מנהל מערך העור במרכז הרפואי איכילוב תל-אביב, "בישראל מאובחנים בכל חודש כ-160 חולים במלנומה ונפטרים כ-15. השיעור הגבוה נובע משילוב גורמים גנטיים וסביבתיים - אוכלוסייה בהירת עור באזור גאוגרפי שטוף שמש.
"נכון שכיום יש תרופות פורצות דרך בטיפול במלנומה, אך עדיין, הדרך הטובה ביותר היא לאבחן אותה מוקדם. אבחון מוקדם מציל חיים, פשוטו כמשמעו. אני קורא לכל אחת ואחד להיבדק ולשמור על העור מפני חשיפה מוגזמת לשמש".
ד"ר איילת רשפון, מנהלת המרפאה לגילוי מוקדם של סרטן העור במרכז הרפואי איכילוב, תל-אביב, מדגישה כי ישנם מספר כללים לפיהם ניתן לזהות נגע עורי המחייב בדיקת רופא:
1. נגע עורי הגדל או משתנה בצורתו או צבעו במהלך הזמן.
2. נגע עורי מדמם בקלות וכל פצע שאינו מתרפא תוך שישה שבועות.
3. נגע עורי בעל צבע לא אחיד, צורה לא סימטרית וגבולות לא סדירים, בעיקר אם מדובר בנגע חדש או משתנה.
אילן נפתלי, מנהל חטיבת הדרמו-קוסמטיקה בלוריאל ישראל: "כחלק מהאג'נדה החברתית של מותג לה רוש-פוזה, אנו גאים מאוד על שיתוף הפעולה עם העמותה הישראלית לסרטן העור ועם הקשר שלנו עם בית החולים "איכילוב", אנו מאמינים שבאמצעות מהלכים חשובים כגון אלו נצליח להעלות את המודעות לסרטן העור ולהסביר לקהל הרחב את חשיבות הגילוי המוקדם".
ענבל כהן תובל, מנכ"לית העמותה הישראלית לסרטן העור: "אחת הפעולות החשובות ביותר של העמותה היא העלאת המודעות. רוב הציבור אינו מודע לכך שכל חשיפה לשמש עלולה להיות מסוכנת. ממשחק בגן שעשועים לא מקורה, עבודה באוויר הפתוח, שחייה בבריכות לא מקורות וכמובן חוף הים. חשוב להדגיש כי מומלץ להיבדק ע"י רופא עור אחת לשנה.
"בחרנו לפגוש את הקהל בחופים השונים על מנת להדגיש את הסכנה שבחשיפה לשמש. להסביר את החשיבות שיש להגנה טובה על העור בזמן החשיפה, וכן להקפיד על בילוי בשעות בהן הקרינה נמוכה. הכרחי לשמור על גופנו בכל שלב בו אנו נחשפים לשמש, והמודעות חייבת להיות כבר מגיל צעיר ע"מ למנוע את המחלה בגילאים המבוגרים יותר.
"בניגוד להרבה מחלות אחרות, בסרטן העור רוב השליטה בידיים שלנו - חשיפה לשמש בצורה לא מבוקרת מגדילה את הסיכויים לחלות בסרטן העור".
לדברי ד"ר להבית אקרמן, יועצת מדעית של המותג לה רוש פוזה: "הדרך היעילה ביותר להגן על העור היא שילוב של בדיקה תקופתית סדירה אצל רופא עור, שימוש קבוע במסנן קרינה איכותי והימנעות משהייה ממושכת בשמש. המותג לה רוש-פוזה מציע את מוצרי "אנתליוס" להגנה גבוהה ביותר מפני השמש, לכל סוגי העור ולכל סוגי החשיפה".