הורים מקבלים מדי יום החלטות רבות, על סמך ידע וגם על בסיס אמונות, חלקן מודעות וחלקן לא מודעות. כל החלטה משפיעה על שלומו של הילד, רווחתו הנפשית, הסביבה שבה הוא מתפתח ואפילו על האישיות המתגבשת. הבחירות שלנו בהווה משפיעות גם על העתיד של הילד, ועל האדם שהוא יהפוך להיות, כך שאין פלא שהורות כרוכה באינספור התלבטויות. איך להבטיח קבלת החלטות מדויקות? ויישום מיטבי שלהן? להגר איזק- שמנהלת גני ילדים כבר יותר מ-20 שנים ובנוסף התמחתה בשיטת אדלר והפכה למאסטרית ב-NLP - יש תשובה מעניינת.
1 צפייה בגלריה
הגר איזק
הגר איזק
הגר איזק
(צילום: הגר איזק)
האמונות הלא מודעות - וההשפעה שלהן על גידול ילדים אחת הסיבות העיקריות לטעויות של הורים היא אמונות לא מודעות או לא מדויקות. לדוגמה, אבא שמסרב להציב גבולות לילד בגלל שמבחינתו סמכות מזוהה עם נוקשות ואפילו חוסר אהבה. גם אמא שמפעילה לחץ מופרז על הבת שלה מתוך אמונה שזו הדרך היחידה "להצליח בחיים" עלולה לגרום נזק ולייצר תוצאה הפוכה- פרפקציוניזם שמביא איתו חרדות והימנעות מעשייה עקב חוסר היכולת לעמוד בסטנדרטים הגבוהים מדי שהוצבו.
האמונות שמפעילות אותנו, במקרים רבים כאמור מבלי שנהיה מודעים לכך, נוצרות לאורך החיים. בפרט הן מתפתחות בעקבות אירועים טראומתיים, בגלל פרשנות לא נכונה של המציאות ובהשפעת תפישת עולם של ההורים שעוברת אלינו. איך מזהים אותן וממירים אותן לאמונות שכן משרתות אותנו ובפרט מאפשרות לנו לגדל את הילדים בדרך נכונה? בעזרת ה-NLP.
עבודה מדויקת עם תת המודע - ושינוי משמעותי לטובה בחיי המשפחה הכלים הקיימים בשיטת ה-NLP- ושאותם רכשה כאמור הגר איזק- מאפשרים לזהות גם את האמונות הלא מודעות שמנהלות אותנו. לאחר זיהוי האמונות החוסמות, השלב הבא הוא החלפתן בצורת חשיבה שלא מבוססת על העבר אלא מאפשרת את החיים שאנחנו באמת רוצים. שינוי דפוסי החשיבה מוביל לשינוי ההתנהלות, כשבזכות העבודה המדויקת עם תת המודע והעלאת התכנים למודע, השינוי יהיה עמוק ויציב.
בנוסף מביאה הגר איזק לכל תהליך עבודה עם משפחה את הניסיון הרב שצברה כאשת חינוך. מרכיב נוסף בתהליך הוא תצפית על האינטראקציות השונות בין בני הבית- גם בין ההורים לילדים וגם בין ההורים לעצמם- כדי לאתר את הגורמים למצוקות ולטעויות. השילוב בין ההתבוננות היסודית, הידע של הגר והכלים הפרקטיים של ה-NLP מבטיח הורות אופטימלית- וילדים שזוכים לתנאים הטובים ביותר להתפתחותם.