1. ישראלים אזרחי ארצות הברית בוגרים העובדים בישראל אפילו אם לא היו מעולם בארצות הברית: מה שנכון לאלו שנולדו להורים שהיגרו מארצות הברית לישראל ולאלו שנולדו שם ועלו בגילאים צעירים למדינת ישראל.
2. אזרחי ישראל האוחזים בגרין קארד או מי שמקיימים פעילות עסקית על אדמת ארצות הברית: לקטגוריה הזו נכנסים מוכרים בעגלות כמו שנכנסים אנשי עסקים בכירים. כך או אחרת, כל פעילות עסקית המתנהלת מעל אדמת ארצות הברית מחוייבת בדיווח מלא לרשויות המס הרלוונטיות.
1 צפייה בגלריה
מיסוי אמריקאי
מיסוי אמריקאי
מיסוי אמריקאי
(צילום: קנבה פרו)
מה היא מערכת המיסוי של כל מדינה ולמה יש בה גם יתרונות
מערכת המס, בכל מדינה, לא בהיכרח בארצות הברית היא מערכת שהתפקיד שלה הוא לקחת מכל אזרח מעט כסף על מנת שניתן יהיה לבנות עבור כלל האזרחים במדינה מערכות שונות. למשל, מערכת הכבישים היא לא משהו שכל אחד משלם באופן פרטי, אנחנו מדברים על תשלום קולקטיבי המנוהל בידי המדינה ומבוצע על ידה. הדבר נכון גם באמריקה. בכל מדינה בעולם בה מתנהלת מערכת מיסוי ישנם חוקים שמייטיבים עם האזרחים ומאפשרים להם ליהנות מהקלות שונות אותן נותנת מערכת המס בכל מיני תנאים. למשל, כאשר בעל עסק נדרש לשלם מס למדינה, הוא יכול להצהיר על הוצאות שהיו לו על העסק, מתשלום לעובדים ועד להוצאות על דלק עבור סחורה לעסק. המדינה מניחה, משום שהשכר הסופי של אותו אזרח נמוך מסך ההכנסות שלו, מסך המחזור, שהוא צריך לשלם פחות מיסים משום שבסופו של יום הרווח שלו לא היה גדול במיוחד. הדבר נכון גם מול מס הכנסה אמריקאי ורשויות המס האמריקאיות. אמנם ישנם הרבה מאוד ישראלים שצריכים לשלם במידה וקיימים פערים בין גובה המס שהם צריכים לשלם בארץ לעומת ארצות הברית וכן הלאה, אבל באותה הנשימה חשוב לדעת כי קיימות דרכים שונות להטות את המערכת לטובתכם.
כאן נכנסים אנשי המקצוע
יש מי שנמנעים מעיסוק בתהליך המיסוי האמריקאי בגלל הרתיעה הטבעית שיש לרבים מבירוקרטיה. יש מי שלא רוצים להתעסק בכך משום שהם לא יודעים אנגלית טוב מספיק והם לא מוצאים את עצמם בתוך הטפסים הרבים שיש למלא. בדיוק בשביל זה יש אנשי מקצוע שנמצאים כאן כדי לעזור לכם. בסופו של יום, האינטרס שלכם הוא לעבוד עם מי שמכירים את המערכת ומתמצאים בה, הרי המטרה היא שהמערכת תעבוד לטובתכם. אמנם בתור אזרחי ארצות הברית או בתור מי שעובדים על אדמתה, יש לכם שורה של חובות, אבל יש לכם גם לא מעט זכויות עליהן לא כדאי לכם לוותר כל כך מהר.
בעזרת אנשי המקצוע לא תמצאו את עצמכם מתעכבים בהגשת הדוח
כמו במקרים אחרים, גם להגשת דוח המס שלכם יש תאריך בו עליכם להגיש את הדוח. במקרה של עסקים אנחנו מדברים על ה15 למרץ או אפריל, תלוי במקרה, בשנה העוקבת. אזרחי ארצות הברית ותושבי המדינה, מגישים את הדוח השנתי ב15 לאפריל בשנה העוקבת ומי שאזרחים ולא תושבי ארצות הברית מגישים את הדוח השנתי ב15 ליוני לכל המאוחר.
אסור לשכוח כי מדיניות המס בארצות הברית היא חמורה באופן יחסי. לא מדובר על מדינת ישראל בה הרבה פעמים יש תחושה כזו כאילו 'הכל יהיה בסדר'. כדי שלא תמצאו את עצמכם בבעיה, תמיד טוב לבוא מוכנים בעזרת אנשי מקצוע מעולים. עורך דין שקד כאן למענכם.