בעולמנו הדיגיטלי והדינמי, אנו נחשפים בכל יום לתכנים חדשים ומלהיבים – טקסטים, תמונות, גיפים, סרטונים ועוד. כל אלו מתחרים על תשומת לבנו ומבקשים לגרום לנו לעצור לרגע, להתעמק מעט ולספוג את המסרים שהם מעבירים – ומדובר במשימה לא פשוטה. ככל שאנו מוצפים ביותר גירויים מעניינים, כך קשה יותר לתכנים מסוימים לבלוט מעל כל השאר ולתפוס את התעניינותנו. אם כך, כיצד נוכל לבלוט מעל האחרים? התשובה נראית על פניה פשוטה – כל שנדרש הוא רעיון חכם, ביצוע איכותי והפצה יעילה – אך בפועל מדובר במאמץ לא פשוט הדורש ניסיון, ידע, הבנה ויצירתיות. אז אם החלטתם ליצור סרט תדמית לחברה שלכם, כדאי שתדאגו כי אנשי המקצוע שעמם אתם עובדים יהיו המתאימים ביותר למשימה וכי יהיו בידיהם הכלים והידע שיאפשרו להם ליצור בעבורכם סרטון מנצח.
1 צפייה בגלריה
סטודיו אנקה
סטודיו אנקה
סטודיו אנקה
(צילום: canstockphoto)
עבודת הכנה לפני שאתם מתחילים לפנות לחברות הפקה ויצירת סרטונים, כדאי שקודם כול תבצעו תהליך חשיבה פנימי בחברה. שאלו את עצמכם מהם המסרים שאתם מבקשים להעביר בסרטון, מיהו קהל היעד של הסרטון, מהם הערכים שלכם, מהו התקציב העומד לרשותכם ומהם לוחות הזמנים הרצויים לכם ועוד. בנוסף, חשוב מאוד לצפות בסרטונים שונים ולקבל רעיונות והשראה – כך תוכלו להגיע אל חברת ההפקה כאשר אתם כבר יכולים להצביע על דברים שאתם אוהבים ועל כאלו שאינכם אוהבים ולהבהיר לאנשי המקצוע מהו הכיוון הרצוי מבחינתכם.
השידוך המושלם כעת, לאחר שהגדרתם את מטרות הסרטון, אופיו הרצוי, התקציב ועוד, תוכלו להתחיל לבדוק חברות הפקה שונות ולהשוות ביניהם בצורה מושכלת. ההכנה המוקדמת תאפשר לכם להציג לחברות השונות את רצונותיכם בצורה מסודרת ומגובשת וכך תוכלו להבין בתוך זמן קצר איזו חברת הפקה הכי מתאימה לצרכיכם. אם למשל אתם מעוניינים ביצירת סרטון אנימציה לעסק/לחברה, כדאי שתבחרו בחברה המתמחה באנימציה ויודעת לספק תוצאה איכותית שעונה על דרישותיכם. תוכלו לבקש מן החברות שאתם בודקים להראות לכם תוצרים רלוונטיים ולהתרשם מהם בעצמכם. אם למשל התקציב שלכם נמוך, תצטרכו למצוא חברת הפקה שיודעת ליצור סרטונים בתקציבים כאלו, וייתכן שתצטרכו להתאים את ציפיותיכם למציאות ולהתפשר על אלמנטים מסוימים בסרטון.
בהקשר זה חשוב לציין כי חברת הפקה טובה היא אינה רק כזו שמסוגלת ליצור סרטונים יפים ומוצלחים אלא כזו העונה על צרכי הלקוח ומעניקה לו שירות מקצועי ומסור. עמידה בלוחות הזמנים שנקבעו, אי חריגה מהתקציב, יחס מכבד, שקיפות ואחריות – כל אלו יהפכו משמעותיים מאוד בעבורכם כאשר תתחילו בעבודה מול חברת ההפקה. אז ודאו כי יש לכם כימיה טובה עם אנשי החברה וכי אתם חשים שאתם בידיים טובות – זהו ללא ספק תנאי חשוב להצלחת התוצאה הסופית. תהליך הפקת סרטון תדמית לחברה יכול להיות מלהיב ומוצלח אך גם מייאש ומתסכל. עבודת הכנה טובה ובחירה נכונה בחברת ההפקה שתלך עמכם יד ביד הם הבסיס להצלחת הסרטון והתהליך כולו – אז אל תוותרו עליהן.