לצערנו הרב ניתן לראות כי רוכבי אופנועים רבים נפגעים בתאונות שונות בשל סיבות שונות כגון: תרבות נהיגה קלוקלת, תשתית כבישים ישנה ועוד. לא מעט מאותם רוכבי אופנים כלל לא מודעים לזכויות הביטוחיות שלהם ועל כן לא דואגים לעצמם מראש לביטוח מתאים, דבר שבהחלט יכול לפגוע בהם אם הם נפגעים בתאונה כלשהי.
ביטוח חובה לרוכב אופנוע
פוליסת ביטוח חובה היא פוליסה שמטרתה היא לפצות את רוכב האופנוע במקרה שבו נגרם לו נזק גוף כתוצאה מהשימוש באופנוע. כמו כן, מטרתה של הפוליסה היא לפצות נוסעים שהרכיב אדם או כל נפגע אחר שהיה מעורב בתאונת דרכים עם אותו האופנוע. נסיעה ללא ביטוח חובה באופנוע היא עבירה על החוק.
הביטוח כפוף לקיומו של רישיון מתאים של הרוכב על האופנוע, אם לרוכב אין רישיון מתאים והוא היה מעורב בתאונה חברת הביטוח לא תכסה את הנזקים.
1 צפייה בגלריה
אריאלה גפן משרד עורכי דין
אריאלה גפן משרד עורכי דין
אריאלה גפן משרד עורכי דין
(צילום: CANVA)
תאונת אופנוע ללא ביטוח
נהיגה ללא פוליסת ביטוח חובה באופנוע מהווה עבירה פלילית. כמו כן, היא חושפת את הנהג לפגיעה כלכלית משמעותית במקרה של תאונה שבה הוא והולכי רגל או נהגים אחרים על הכביש היו מעורבים. במקרה של תאונת דרכים שבה לרוכב האופנוע לא היה ביטוח או רישיון בתוקף הנפגעים יוכלו להגיש תביעת פיצויים לקרן הממשלתית לפיצויי נפגעי תאונות דרכים. הקרנית תפנה את המעורבים בתאונת הדרכים בה היה מעורב האופנוע אך בד בבד, תתבע את רוכב האופנוע שנהג ללא רישיון או ביטוח בגין ההוצאות של הפיצויים לנפגעים. כמובן שנהג האופנוע איננו רשאי להגיע תביעה כנגד הקרנית גם אם נפגע בתאונה שכן נהג ללא ביטוח חובה בתוקף או ללא רישיון נדרש.
תאונת אופנוע ללא ביטוח כאשר צד ג אשם בתאונה
אם רוכב אופנוע או קטנוע ללא ביטוח היו מעורבים בתאונה שבה פגעו בהם, הם יכולים לתבוע את חברת הביטוח של הרכב הפוגע בגין הפגיעה. על רוכב האופנוע או הקטנוע להוכיח כי נהג הרכב צד ג הינו הנהג האשם בתאונה. במידה והצליחו להוכיח זאת הם יהיו זכאים לפיצויים על פי פקודת הנזיקין. חשוב מאוד לבחור עבור תביעה מעין זאת עורכי דין נזיקין הטובים ביותר בתחום תביעות ביטוח מעין אלה.
אריאלה גפן עורכת דין- ייצוג משפטי בתביעות תאונות אופנועים או קטנועים
עורכת הדין אריאלה גפן היא הבחירה הטובה ביותר עבורכם אם אתם מחפשים עורך דין תאונת אופנוע. לעורכת הדין אריאלה גפן יש ניסיון רב ומהותי בתביעות תאונות אופנועים כנגד חברות הביטוח וניסיון משמעותי בהתמודדות מול חברות הביטוח בישראל לרבות תאגיד המנהל של המאגר לביטוח רכב חובה בע"מ. עורכת הדין פועלת בצורה הטובה והמקצועית ביותר על מנת שכל לקוח יקבל את מרבית הפיצויים המגיעים לו בגין נזקי גוף ורכוש מחברות הביטוח, תוך מתן יחס אישי, אדיב ומקצועי.
לא בכל מקרה קיימת עילה להגשת תביעת נזיקין בגין תאונת דרכים ועל מנת להפיק מהתביעה את המקסימום מבחינת פיצויים כספיים, חשוב מאוד שעורך הדין שתבחרו יהיה מומחה בכל הנוגע להוכחת תאונת דרכים, הוכחת נזק שנגרם בגין תאונת דרכים ועוד. במשרד עורכי הדין אריאלה גפן מטפלים בתביעות תאונות דרכים של אופנועים באופן מקצועי, אמין ומנוסה תוך העזרות במיטב הרופאים המומחים בתחום על מנת לקבל את התמונה המדויקת וחוות הדעת האותנטית והמתאימה שתביא לניצחון בהליך המשפטי ולקבל סכום פיצוי מקסימלי.